Gerdab.IR | گرداب

گروهPackrat؛مهاجمان‌قدیمی‌آمریکای‌لاتین

تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴

گروهی هکری در آمریکای لاتین، از حملات فیشینگ علیه اکتیویست‌ها، استفاده می‌کردند و با استفاده از انتشار اطلاعات نادرست، به احزاب مخالف، ضربه می‌زدند.

به گزارش گرداب، گروهی از محققان دانشگاه تورنتو، اعلام کردند دسته‌ای از هکرها به نام «Packrat»، از بدافزارها، حملات فیشینگ و انتشار اطلاعات نادرست، برای حمله به مخالفان دولتی استفاده می‌کردند. این هکرها از کشورهای اکوادور، ونزوئلا، آرژانتین و برزیل بودند که از هفت سال گذشته، به روزنامه‌نگاران، طرفداران آزادی بیان، اعضای مجلس و سیاستمداران احزاب مخالف، حمله می‌کردند.

بر اساس گزارش دانشگاه یادشده، این هکرها از 7 سال پیش، مشغول فعالیت بوده و از 12 نوع بدافزار ناشناخته، استفاده می‌کردند. گفته می‌شود حامیان این گروه، دولت‌ها یا منفعت‌طلبان سیاسی بودند.

اهداف این گروه را می‌توان چنین برشمرد:

1.    در ونزوئلا: ایجاد وب‌گاه خبری جعلی و انتشار اخبار نادرست به نام یک حزب

2.    در اکوادور: استفاده از فیشینگ و بدافزار؛ این هکرها با ایجاد وب‌گاه‌های جعلی و بازدید مردم از آن وب‌گاه، بدافزارهایی را منتشر می‌کردند.

3.    در برزیل: اهداف این هکرها در برزیل، هنوز مشخص نشده است، ولی وکلای این کشور، هدف این حملات قرار گرفتند.

4.    در آرژانتین: این هکرها از فیشینگ برای حمله به مقامات بالای سیاسی این کشور استفاده می‌کردند.

آن‌ها در حملات فیشینگ، گاهی با ارسال یک ایمیل جعلی از سوی حزب مخالف و گاهی با ارسال ایمیلی مبنی بر اینکه یک سازمان اطلاعاتی مشغول جاسوسی از کاربر است، حملات خود را آغاز می‌کردند. شایان‌ذکر است فعالیت این گروه هکری، بیشتر در اکوادور بوده است.