Gerdab.IR | گرداب

انتشار اسناد نفوذ گسترده اسرائیل در رسانه های آمریکا

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۹

نفوذ گسترده رژیم صهیونیستی در رسانه های آمریکا امری بدیهی است اما در یکی از تحقیق و تفحص های مجلس سنای آمریکا اسناد این نفوذ و سیطره نیز منتشر شد.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه خبری "راشاتودی"، اخیرا با انتشار فایل های طبقه بندی شده در آمریکا، روابط عمومی مخفیانه و اعمال نفوذهای اسرائیل در رسانه های آمریکا فاش شد.

این اسناد توسط بایگانی ملی آمریکا و در پی یکی از تحقیق و تفحص های مجلس سنا منتشر شد که نشان  دهندهٔ چگونگی تلاش اسرائیل برای پوشش موضوعات مورد نظرش در رسانه های آمریکایی است.

فایل‌های این اسناد را می توان از وبسایت مؤسسه تحقیقات درباره سیاست خاورمیانه دانلود کرد.

"آلیسون ویر" از اعضای شورای منافع ملی آمریکا که گروهی فعال در زمینه سیاست خاورمیانه است گفت: «انتشار این اطلاعات باعث شگفتی وی نشده است و وی مطالعات شخصی بر روی این موضوع انجام داده است.»

وی معتقد است که نفوذ اسرائیل در حال فاسد کردن رسانه های آمریکا است و این رسانه ها نمایانگر دیدگاه مردم این کشور نیستند.

آلیسون ویر به راشاتودی گفت: «بخشی از دستور العمل آنها (اسرائیل) آن است که کاری کنند تا آمریکایی ها از اعراب و مسلمانان نفرت و هراس داشته باشند و من می ترسم که اعراب و مسلمانان نیز از آمریکایی ها هراس و تنفر داشته باشند. این بسیار نگران کننده است و روز به روز در حال افزایش است.»

"گرانت اسمیت"، مدیر مؤسسه ای در واشنگتن، برای شبکه راشاتودی اسنادی که آشکار شده است را توضیح داد.
وی گفت: «این فایل ها مربوط به یک تفحص مهر و موم شده سنا است که در آن نتیجههٔ یکی از بازرسی های کمیته روابط خارجی سنا و وزارت دادگستری آمریکا ارائه شده است.  در این تفحص به بازرسی مبلغ 36 میلیون دلاری پرداخته شده است که گروهی برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی اسرائیل در آمریکا پرداخت کرده اند.

اسمیت ادامه داد: «این اسناد به شدت با موضوعات کنونی مرتبط هستند، چون این اسناد به طور مثال تلاش گسترده اسرائیل برای منحرف کردن توجه آمریکایی ها از تسلیحات هسته ای تل آویو در دیمونا را با این ادعا که این تأسیسات صرفا یک مرکز تحقیقاتی است را نشان می دهد. آنها (اسرائیل) به دقت چگونگی انتشار این داستان ها در رسانه های آمریکایی را دنبال می کنند.»

منبع: مشرق