مدیران هتلهای زنجیرهای هایت از مشتریان خود خواستهاند تا گزارش پرداختهایشان از طریق کارتهای اعتباری را مورد بررسی قرار دهند، زیرا یک بدافزار در سیستم یاد شده شناسایی شده است.
به گزارش گرداب به نقل از کامپیوترورلد، اطلاعات بیشتری در این زمینه از سوی هتل هایت اعلام نشده و مشخص نیست چه تعداد از مشتریان دچار مشکل شده اند. همچنین اعلام نشده که هکرها اطلاعات کارت های اعتباری مشتریان را مورد سوءاستفاده قرار داده اند یا خیر.
مجموعه هایت دارای زیرمجموعه های متنوعی در حوزه هتل داری و اسکان است که از جمله آنها می توان به هتل های هیلتون، Mandarin Oriental ، Starwood و ... اشاره کرد.
پس از شناسایی بدافزار یاد شده در رایانه های نصب شده در هتل های هایت تلاش برای پاکسازی آنها نیز آغاز شده است. همچنین تعدادی متخصص امنیتی هم از شرکت های ثالث برای شناسایی و پاکسازی این بدافزار به کار گرفته شدهاند.
مدیران هتلهای هایت قول داده اند از روش های تازه ای برای تقویت امنیت سیستم های خود بهره بگیرند تا کاربران و مشتریان در زمان استفاده از کارت های اعتباری احساس امنیت کنند. این مجموعه دارای 627 هتل و مجموعه اسکان در 52 کشور جهان است.
منبع: فارس