Gerdab.IR | گرداب

حملات سایبری به سرورهای دولتی ترکیه

تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴

بعد از تهدید آنانیموس علیه ترکیه، حملات مداومی به وب‌گاه‌های دولتی و بانکی این کشور صورت گرفت و در روزهای کریسمس، تشدید شد.

به گزارش گرداب، در هفته‌های اخیر، حملات مداومی به سرورهای ترکیه صورت گرفته است. در روزهای کریسمس، وب‌گاه‌های بانک‌های ترکیه و برخی وب‌گاه‌های دولتی آن، مورد حملات اختلال سرویس توزیع‌شده (DDOS) قرار گرفت و حتی در برخی نقل و انتقالات بانکی نیز، اختلالاتی صورت گرفت.

برخی رسانه‌های ترکیه حدس می‌زنند حملات یادشده، از سوی روسیه باشد. آن‌ها احتمال می‌دهند به نظر می‌رسد، بعد از هدف قرار دادن هواپیمای روسی توسط ترکیه، این بار دامنه‌ی این درگیری، به فضای سایبری کشیده شده باشد. چندی پیش ترکیه درباره‌ی تهدیدات سایبری روسیه، هشدار داده بود.

از سوی دیگر برخی معتقدند این حملات، از سوی اکتیویست‌های مخالف دولت ترکیه باشد. یکی از دلایل آن‌ها نیز، ویدئوی منتشرشده از سوی هکرهای انانیموس است که طی آن متعهد شدند به وب‌گاه‌های دولتی ترکیه، حمله کنند. انانیموس در موردحمله به بخش بانکی ترکیه هشدار داده بودند. از آنجایی که دولت ترکیه، حامی داعش است و هکرهای انانیموس نیز با این گروه تروریستی، درگیر هستند؛ در نتیجه احتمال حملات انانیموس به وب‌گاه‌های ترکیه، تقویت می‌شود. همچنین انانیموس قول داده‌اند که بعد از این حملات، به فرودگاه‌ها و بخش‌های نظامی ترکیه حمله می‌کنند.

واحدهای امنیت سایبری دولتی ترکیه با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور و همچنین مدیریت مخابرات ترکیه، در تلاش برای توقف این حملات هستند. البته ترکیه ادعا دارد در این زمینه، دارای قدرت پاسخگویی و دفاع از حملات است.
منبع: سایبربان