Gerdab.IR | گرداب

تشکیل دفتر مشاور ارشد سایبری در پنتاگون

تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴

وزارت دفاع آمریکا برای بازبینی فعالیت‌های فضای سایبری در مأموریت‌های خود، دفتر مشاور ارشد سایبری، تشکیل خواهد داد.

به گزارش گرداب، وزارت دفاع آمریکا در راستای اجرای راهبرد امنیت سایبر خود، قصد دارد دفتر مشاور ارشد سایبری را در این وزارتخانه، ایجاد کند. در قانون دفاع ملی آمریکا (NDAA) در سال 2014، وزارت دفاع ملزم به انتخاب یک مشاور ارشد سایبری شده است تا بتواند فعالیت‌های فضای سایبری نظامی، نیروهای مأموریت‌های سایبری و تهاجمی و تدافعی بودن عملیات سایبری را در مأموریت‌ها، مورد بازبینی قرار دهد. در مجموع مشاور ارشد سایبری، وظیفه‌ی مدیریت سیاست‌های فضای سایبر در وزارت دفاع را بر عهده دارد.

قانون دفاع ملی آمریکا، تصریح می‌کند که مشاور ارشد حوزه سایبری، اقدام به تجمیع تخصص‌ها و ایده‌ها از نهادهای اصلی کشور برای ایجاد یک گروه بین سازمانی خواهد کرد. مسئولیت‌های مشاور ارشد سایبری نباید با مسئولیت‌های فعلی معاونت معاملات، فناوری و لجستیک وزارت دفاع تداخل داشته باشد. همچنین این مسئولیت‌ها نباید تداخلی با سایر نهادها و معاونت‌های سایبری وزارت دفاع، داشته باشد.
مشاور ارشد سایبری با تمامی بخش‌های وزارت دفاع از طریق بخش هیئت‌مدیره تحقیقات و مدیریت سایبری (Cyber Investment and Management Board) همکاری خواهد کرد. این همکاری برای نظارت بر مدیریت سایبری وزارت دفاع خواهد بود.
شایان‌ذکر است ایجاد دفتر مشاور ارشد سایبری، یکی از روش‌های رسیدن به آرمان پنتاگون، مبنی بر مشارکت‌ برای تشخیص تهدیدات و افزایش امنیت و ثبات بین‌المللی، است.