Gerdab.IR | گرداب

سرقت اطلاعات کاربران یک فروشگاه

تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴

در آستانه تعطیلات کریسمس و در حالی که هزاران نفر با استفاده از خدمات پلتفورم استیم در حال بررسی بازی های ویدیویی و اجرا و خرید آن بودند، یک مشکل امنیتی در این سرویس کشف شده است.

به گزارش گرداب به نقل از ورج، این مشکل امنیتی موجب شد تا کاربران بتوانند اطلاعات حساب های کاربری یکدیگر را مشاهده کنند. ابتدا این موضوع در شبکه های مختلف اجتماعی مطرح شد و سپس دامنه آن به سایت های خبری هم رسید.

از جمله اطلاعاتی که به علت این نقص فنی در دسترس عموم کاربران قرار گرفته می توان به آدرس کاربران، اطلاعات کارت های اعتباری آنها و ... اشاره کرد.

شرکت Valve مالک و اداره کننده خدمات استیم وقوع این مشکل را تایید کرده و آن را ناشی از یک مشکل داخل دانسته که هم اکنون رفع شده است. این شرکت از ادامه فعالیت استیم بدون هرگونه مشکل خبر داده و افزوده که برخی تغییرات در پیکربندی آن موجب شده تا تعدادی از کاربران بتوانند اطلاعات حساب های کاربری دیگر افراد را مشاهده کنند، اما این مشکل بیش از یک ساعت به طول نینجامیده و کاربران نباید اقدام خاصی انجام دهند.

هنوز مشخص نیست چه تعداد از کاربران به علت وقوع این مشکل شاهد افشای اطلاعات شخصی خود بوده اند، اما Valve اصرار دارد که استیم هک نشده و کاربران فروشگاه آنلاین بازی آن می توانند بدون نگرانی از امنیتشان از آن استفاده کنند.