Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌هایی از حملات سایبری به ترکیه

تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴

بعد از حملات سنگین انانیموس به سرورهای ترکیه، این گروه هکری اعلام کرد: جنگ با این کشور تا زمان قطع حمایت آن از داعش ادامه دارد.

به گزارش گرداب، گروه انانیموس مسئولیت حملات سنگین به ترکیه را به عهده گرفته است. البته به نظر می‌رسد این هکرها با پشتیبانی دولت روسیه باشند. این گروه هکری تصریح کرد که جنگ سایبری علیه ترکیه را تا زمانی ادامه خواهد داد که این کشور دست از حمایت داعش بردارد.


حملات اختلال سرویس توزیع‌شده که از 14 دسامبر علیه سرورهای اینترنتی ترکیه شروع شد، در چند روز اخیر به اوج خود رسید. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی وب‌گاه‌های ترکیه متحمل 40 گیگابایت درخواست شدند که در نهایت منجر به مختل شدن آن‌ها گردید. میزان دامنه‌هایی که از این حملات آسیب ‌دیده‌اند، به 400 هزار دامنه با پسوند tr می‌رسد.


در پی این حوادث، دولت ترکیه تمام درخواست‌های خارج از این کشور، برای دسترسی به وب‌گاه‌های قربانی را متوقف کرد. گروه انانیموس، دولت ترکیه را تهدید کردند که در صورت عدم توقف حمایت از داعش، به سرورهای نام ریشه (Root Name Server)، زیرساخت‌های بانکی، فرودگاه‌ها و بخش نظامی این کشور، حمله خواهند کرد. برخی گزارش‌های دیگر نشان می‌دهد انانیموس، مؤسسات عمومی ترکیه را نیز هدف گرفته بود.