Gerdab.IR | گرداب

حجت الاسلام و السلمین امرودی :

توسعه شبکه های اجتماعی و استفاده نا متعارف، اخلاق را در معرض خطر قرار داده است

تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت سلامت جنسی در خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: سلامت جنسی از بسیاری از آسیب ها جلوگیری می کند و می تواند راهکار موثری برای کاهش طلاق در هر جامعه ای باشد. توسعه شبکه های اجتماعی و استفاده نا متعارف، اخلاق را در […]

به گزارش گرداب، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت سلامت جنسی در خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: سلامت جنسی از بسیاری از آسیب ها جلوگیری می کند و می تواند راهکار موثری برای کاهش طلاق در هر جامعه ای باشد.

 توسعه شبکه های اجتماعی و استفاده نا متعارف، اخلاق را در معرض خطر قرار داده است

حجت الاسلام میثم امرودی روز چهارشنبه در ششمین کنگره خانواده و سلامت جنسی افزود: ما امروز با جامعه ای مواجهیم که توسعه شبکه های اجتماعی و بعضا استفاده های نامتعارف و غیراخلاقی از این شبکه ها اخلاق را در معرض خطر قرار داده و اگر خانواده در خصوص سلامت جنسی آموزش های لازم را ببیند قطعا آسیب پذیر نخواهد بود.

وی گفت: مصائبی همچون توسعه شبکه های مجازی غیرمتعارف و غیرانسانی، توسعه اباحه گری بین جوانان، مادی دیدن انسان ها، کم شدن رابطه لاهوتی بین افراد و سست شدن تعلق و تعهد به ازدواج همگی ناشی از عدم آموزش های لازم در خانواده است.

امرودی با بیان اینکه اسلام زیباترین، دقیق ترین، علمی ترین، متفکرانه ترین و اندیشمندانه ترین نگاه را به مسائل جنسی دارد، افزود: متاسفانه امروز شاهد بالارفتن سن ازدواج، افزایش طلاق، کم شدن علاقه به فرزندآوری و بروز عرفان های نوظهور هستیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه پیامبر عظیم شان اسلام(ص) الگوی حسنه ما برای ترویج ازدواج است، گفت: باید چاره ای برای کم شدن ارتباط بین فرزندان و خانواده، شکستن حریم اطلاعات و هجمه اطلاعات ناصحیح جنسی به جوانان، توسعه تنوع طلبی و هوسرانی و عدم ارایه آموزش های درست جنسی توسط نهادهای آموزشی و مراکز حقوقی و فقهی بجوییم.

امرودی با اشاره به راهکارهای عالمانه اسلام برای مقابله با آسیب های اجتماعی در قالب ازدواج بیان کرد: خداوند در قرآن به ما بندگان تضمین می دهد که با ازدواج به آرامش مطلق می رسیم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه به حوزه خانواده و آسیب های اجتماعی گفت:مهمترین، کوچکترین، قوی ترین و کم هزینه ترین عنصر در سلامت جامعه توجه به خانواده است.

امرودی افزود: براین اساس ششمین کنگره خانواده و سلامت جنسی تلاش می کند تا پیش از آنکه آسیب ها گسترده تر از شکل موجود شوند چاره اندیشی کند و راهکار ارایه دهد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: راه نجات امروز ما تنها توجه به شرع، احکام و حقوق اسلام است آسیب های امروز جدی و صدها دام در مقابل جوانان قرارگرفته است. برهمین اساس دستگاه های برنامه ریز و روحانیت با رعایت سبکی که اسلام مطرح می کند باید به موضوع ورود کنند.
منبع: ایرنا