تهدیدات سایبری روند رو به رشدی را سپری میکنند و از این میان، میزان و مقیاس حملات، نسبت به بخش مالی و بیمه به دلیل افزایش فناوریها، بیشتر شده است.
استفاده از آسیبپذیریهای سامانهها و سرقت اطلاعات حساس کاربر نیز از
رایجترین شیوههای حمله به سرویسهای مالی است. همچنین حملات اختلال سرویس
توزیعشده (DDOS)، آسیبپذیریهای موجود در دستگاههای POS، بیدقتیهای
امنیتی کارمندانی -که اطلاعات حساس در اختیارشان موجود است- از تهدیدات
دیگر بخش مالی است.
متخصصان امنیتی توصیه کردهاند: شرکتهای مالی باید فناوریهای دفاعی
چندلایه و جامعی را به کار بگیرند. همچنین این شرکتها باید از متخصصانی
بهرهمند شوند که بتوانند هنگام حملات، بهسرعت پاسخ مناسب را بدهند.
متخصصان یادشده میگویند: کلید مدیریت خطرهای سایبری، فهم سطح خطرها و ایجاد سامانهی دفاعی جامع در همهی سطوح اطلاعاتی است. همچنین آموزش کارمندان، الگو گیری از روشهای امنیتی شرکتها و سازمانهای مشابه و شناسایی مجرمان سایبری و انگیزههای آنها، میتواند در کاهش تهدیدات سایبری بخش مالی، مؤثر باشد.
شایانذکر است، بنا بر گزارشی که شرکت KMPG بهتازگی منتشر کرد، سرویسهای
مالی و بیمه در هند، در صدر قربانیان جرایم سایبری قرار دارند.