Gerdab.IR | گرداب

تلاش انگلیسی‌ها برای دیجیتالی شدن!

تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴

انگلیس برای طراحی راهبرد دیجیتال در سال آینده، از بخش‌های مختلف این کشور و عموم مردم خود، خواست تا نظرات و پیشنهادهای مناسب را بیان کنند.

به گزارش گرداب؛ اد وایزی (Ed Vaizey)، وزیر اقتصاد دیجیتال انگلیس، از مردم، بخش صنعتی، دانشگاهی و تجاری انگلیس خواست تا نظرات خود را درباره‌ی راهبرد دیجیتال جدید این کشور- که در سال 2016 ایجاد می‌شود- بیان کنند. وی از مردم خواست، نظراتی را اعلام کنند که طی 5 سال آینده، بتوان همه‌ی بخش‌ها را با اینترنت پوشش داد.

وایزی گفت: «تمام اقتصاد و زندگی مردم انگلیس، دیجیتالی شده است؛ از خریدوفروش گرفته تا مسافرت و بخش درمان. این سیاست دیجیتالی کردن، ابتدا در سال 2010، از شرق لندن، طلوع و سپس به سایر مناطق بریتانیا گسترش پیدا کرد و بریتانیا را به معنای واقعی، به یک کشور فناوری، تبدیل کرده است.»

انگلیس در حال اصلاح سرویس‌های عمومی است تا بتواند همه‌ی آن‌ها را به فناوری‌های نوین مجهز کند و در نهایت، به رهبری دیجیتال دنیا برسد. وزیر یادشده، افزود: تا سال 2020، موقعیت انگلیس در عصر دیجیتال، به یک موقعیت استوار، تبدیل خواهد شد. همچنین این کشور قصد دارد تا پایان سال 2017، به 95 درصد از مردم خود، اینترنت پرسرعت ارائه دهد.

سیاست دیجیتالی کردن انگلیس توسط سرمایه‌داران مختلف این کشور و با حمایت دولت آن، پیش می‌رود. مشاغل کوچک انگلیس امروزه از طریق بازار دیجیتال، با بخش دولتی در ارتباط هستند.

نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که برخلاف فواید فراوانی که در دیجیتالی کردن بخش‌های مختلف وجود دارد، تهدیداتی هم به‌موازات این فواید، به وجود می‌آیند که امنیت سایبری بخش‌ها را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل است که برخی کشورها، همزمان با به‌کارگیری فناوری‌های جدید اطلاعات و ارتباطات، سیاست‌هایی را نیز برای تقویت پدافند و امنیت سایبری، اتخاذ می‌کنند.