Gerdab.IR | گرداب

فعاليت يك صهيونيست در كويت پيرامون برنامه هسته اي ايران

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۹

حضور جاسوسان اسرائیلی در قالب خبرنگار و گزارشگر مدتی است در منطقه آغاز شده است. این افراد در قالب ماهیت اروپایی و حتی آفریقایی به کشورهای گوناگون عربي سفر می کنند و از این رو، فضای رسانه ای کشور باید مراقب حضور این افراد در جمع رسانه های خارجی مستقر در ایران باشند

گرداب- يك جاسوس اسرائیلی که در پوشش خبرنگار و نویسنده وارد خاک کویت شده و حضورش نارضایتی برخی نمایندگان این كشور را نيز در پی داشته، در گفت وگو با يك روزنامه كويتي، آشکارا اظهار داشت: من از راه مرز هوایی از برلین وارد کویت شدم و در فرودگاه مورد استقبال برخی چهره های فرهنگی قرار گرفتم و با برخی نیز روبوسی کردم و از همان لحظه آغازین ورودم به کویت، تحقیقات خود را درباره آثار جنگ عراق علیه کویت و اشغال آن و همچنین پیامدهای حمله ایران به کویت آغاز کردم.

"الداد باك" كه با روزنامه "الرای العام" گفت وگو مي كرد، از پرونده اتمی ایران و آثار سلبی حمله اتمی به ایران بر کشورهای منطقه نیز یاد کرد و گفت: طبیعی است که کویت در صورت حمله به ایران، بسیار آسیب خواهد دید و من برای بررسی آسیب های جنگ اتمی در منطقه - که یک طرف آن ایران خواهد بود - تحقیق کرده ام و نتایج آن به تدریج منتشر خواهد شد.

وي درباره ماهیت گذرنامه و ملیت خود نیز گفت: من یک اسرائیلی - اروپایی ساکن اروپا هستم.
وی ادامه داد: بازدید از کویت، در راستای فعالیت هاي رسانه ای من است و اخبار خاورمیانه در سفر به کویت، محور فعالیت هایم خواهد بود و به زودی همه تحقیقات را در رسانه های اروپایی و اسرائیلی منتشر خواهم کرد.

او گذرنامه خود را آلمانی اعلام کرد و از نام بردن مقامات سیاسی که با وی دیدار داشته، خودداری کرد؛ اما گفت: کویتی ها خیلی خوب و دوست داشتني هستند.

الداد از سفر به سوریه، لبنان و عراق برای تهیه خبر و گزارش سخن گفت و توصیه کرد، اخبار سفرهای خاورمیانه را در روزنامه های اسرائیلی چون یدیعوت آحارانوت و روزنامه های اروپایی همچون اینترنشنال بولتینگ بخوانند.

لازم به يادآوري است، حضور جاسوسان اسرائیلی در قالب خبرنگار و گزارشگر مدتی است که در منطقه آغاز شده و این افراد در قالب ماهیت اروپایی و حتی آفریقایی به کشورهای گوناگون عربي سفر می کنند و از این منظر، فضای رسانه ای کشور باید مراقب حضور این افراد در جمع رسانه های خارجی مستقر در ایران باشند.

منبع: تابناک