Gerdab.IR | گرداب

گام سنگاپور برای بهبودپدافندسایبری

تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴

سنگاپور برای تبدیل این کشور به کشوری هوشمند، قصد دارد در بخش‌های مختلف، مرکز عملیات امنیتی ایجاد کند تا پدافند سایبری را تقویت نماید.

به گزارش گرداب، سازمان امنیت سایبر سنگاپور قصد دارد امنیت آنلاین بخش‌های مختلف خود را تقویت کند. این سازمان می‌خواهد با ایجاد مرکز عملیات امنیتی در هر بخش، به اشتراک‌گذاری اطلاعات صورت گیرد و پاسخ به حملات سایبری، منسجم شوند.

هدف دیگری که برای ایجاد این مراکز عملیات امنیتی ذکر شده است، افزایش آگاهی و توانایی و همچنین حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی در برابر حملات سایبری است. با توجه به وابستگی بخش‌های مختلف یک کشور به یکدیگر، اگر حتی بخشی در دفاع سایبری، سرمایه‌گذاری کند، نفوذ هکرها به این بخش، می‌تواند روی سایر بخش‌ها نیز تأثیر بگذارد.


البته یکی از مشکلاتی که برای اجرای این طرح عنوان ‌شده این است که شرکت‌های کوچک، متوجه خطرهای امنیت سایبری نیستند یا حتی منابع لازم برای تقویت پدافند سایبری را ندارند. در نتیجه اطلاعاتی که این شرکت‌ها در مورد تهدیدات سایبری به اشتراک می‌گذارند، ممکن است صحیح نباشد.


شایان‌ذکر است این کشور طرحی به نام «ابتکار ملت هوشمند» (Smart Nation initiative) دارد که ناظر به استفاده از فناوری برای بهبود زندگی و مشاغل سنگاپور است. با توجه به فقدان تجربه و آگاهی‌های امنیت سایبری در سطوح مختلف سنگاپور، ایجاد مراکز جدید یادشده، در راستای اجرای طرح مزبور است.


همچنین بخش مالی سنگاپور به دلیل اجرای تمهیدات امنیتی در برابر حملات سایبری، نسبت به سایر بخش‌های این کشور، در حوزه‌ی امنیت و دفاع سایبری قوی‌تر است.