Gerdab.IR | گرداب

"حذف شبکه ملی اطلاعات شایعه است"

تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات با اشاره به تعهد این وزارتخانه به پروژه شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: این پروژه در برنامه ششم توسعه حذف نشده و مشکل بودجه نیز برای آن وجود ندارد.

به گزارش گرداب، محمود واعظی در پاسخ به شایعاتی مبنی بر حذف پروژه شبکه ملی اطلاعات و ابهاماتی که در مورد این پروژه در برنامه ششم توسعه وجود دارد، توضیح داد: این پروژه در اولویت‌های وزارت ارتباطات است و امکان ندارد تعطیل شود.

وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات دارای بخش‌های مختلفی است که زیرساخت آن باید توسط وزارت ارتباطات تامین شود، افزود: در این شبکه تمامی دستگاه‌های اجرایی باید تأمین محتوا کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه موضوع شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک در اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان تکالیف این وزارتخانه در برنامه ششم توسعه برای این پروژه حذف نشده است و هیچگونه مشکل بودجه‌ای نیز این شبکه ندارد.

او با بیان اینکه هم‌اکنون شبکه ملی اطلاعات در موضوع اختصاص بودجه مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: آنچه مشکل فعلی شبکه ملی اطلاعات است مربوط به پروژه‌هایی می‌شود که باید روی این شبکه اجرایی شود.

واعظی تصریح کرد: در این زمینه موضوع مربوط به زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات خوب پیش می‌رود اما پروژه‌هایی که باید یکی پس از دیگری بر روی این شبکه اجرایی شود، تنها مختص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست.

وزیر ICT با اشاره به اقداماتی که سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مانند گمرک، مالیات، قوه‌قضائیه، ثبت احوال و وزارت بهداشت برای شبکه ملی اطلاعات انجام دادند، تأکید کرد: این خدمات باید به همه دستگاه‌های اجرایی تعمیم داده شود تا مردم تمامی نیازمندی‌های خود را از طریق شبکه ملی اطلاعات و در داخل کشور تهیه کنند. آن زمان است که می‌گوییم شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شده است و ما به دنبال رسیدن به این هدف هستیم.

وی در پایان در ارتباط با این موضوع که گفته شده بود شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم توسعه حذف شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع صحت ندارد و با توجه به اولویت‌های مدنظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این پروژه همچنان پابرجا خواهد ماند و هیچ نوع مشکل بودجه‌ای نیز در این زمینه ندارد.