Gerdab.IR | گرداب

شروط سنگین برای تولید CD

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴

رئیس اتحادیه صنایع لوح‌های فشرده ایران درباره تاثیر بسته خروج از رکود دولت در رونق دوباره صنایع از جمله صنعت لوح فشرده، گفت: راه‌کارهای دولت برای رفع موانع تولید که در قالب بسته‌ خروج از رکود در دستور کار قرار گرفته، دارای شروط سنگین از جمله نداشتن معوقات بانکی است.

به گزارش گرداب  به نقل از روابط عمومی مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، عبدالرضا نوروزی رئیس اتحادیه صنایع لوح‌های فشرده ایران اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات عدیده ، اغلب کارخانه‌های تولیدی از جمله کارخانه‌های تولید لوح‌های فشرده به تدریج بدهکار شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان ایرانی وضع و حال خوبی ندارند، گفت: در این بین اصنافی که با مواد اولیه وارداتی سر و کار دارند درگیر مشکلات بیشتری هستند و ماده اولیه مورد نیاز صنعت لوح فشرده نیز پلی‌کربنات است که در صنعت پتروشیمی داخل تولید نمی‌شود و اغلب از کشورهای آلمان، کره و تایوان وارد می‌شود.

نوروزی درباره تاثیر بسته خروج از رکود دولت در رونق دوباره صنعت از جمله صنعت لوح فشرده، گفت: راه‌کارهای دولت برای رفع موانع تولید که در قالب بسته‌ خروج از رکود در دستور کار قرار گرفته، دارای شروط سنگینی است.

رئیس اتحادیه صنایع لوح‌های فشرده ایران توضیح داد: یکی از پیش‌شرط های بهره‌مندی تولیدکنندگان از این تسهیلات، نداشتن معوقات بانکی است؛ این در حالی است که اگر شرکت‌ها معوقه بانکی نداشتند که اساسا مشکلی وجود نداشت. هم‌اکنون مشکل اصلی این است که تولیدکنندگان نتوانسته‌اند تسهیلات قبلی را پرداخت کنند و سرمایه‌ در گردش را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، تمامی مشکلات به وجود آمده نیز ناشی از اشتباهات دولت‌های قبل بوده است که در نهایت ضرر و زیان این تصمیم‌ها گریبان‌گیر تولیدکننده و بخش خصوصی شده است.