Gerdab.IR | گرداب

بی‌بی‌سی فارسی:

ایرانیان عقب‌افتاده ‌اند

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۹

نوبت شمای این هفته بی‌بی‌سی فارسی این سؤال را مطرح می کند که ایرانیان را به چه صفتی می شناسید؟ و در میان نظرات خود زشت‌ترین صفات را به ایرانیان نسبت می‌دهد.

گرداب- راه‌اندازی نیروگاه بوشهر و پیشرفت‌های چشمگیر علمی ایرانیان به قدری برای رسانه‌های غربی غیرقابل انکار است که دست به فرافکنی رسانه‌ای و تهمت‌زنی روی آورده‌اند.

هم زمان با راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر، سایت وابسته به دولت بریتانیا همچنان علیه ملت ایران دروغ پراکنی کرده و انواع صفات زشت را منتسب به مردم ایران کرده است.

بی‌بی‌سی فارسی که ادعای رسانه مردمی و زبان گویای مردم ایران را به یدک می کشد، در جدیدترین اقدام خود مردم ایران را کینه ورز، دروغ گو، چشم چران، دورو و متقلب، بی مسؤولیت و غیرقابل اعتماد، عقب افتاده، غیر قابل تطبیق با دنیای مدرن، توخالی و از خود راضی و تحقیر کننده سایر ملل و اقوام خواند.

این القاب زشت از سوی سایتی منتشر می‌شود که هدف تأسیس خود را ارائه تصویر درست از ایران و پرکردن خلأ رسانه‌ای عنوان کرده است.

به نظر می‌رسد راه‌اندازی نیروگاه بوشهر و پیشرفت‌های چشمگیر علمی ایرانیان به قدری برای رسانه‌های غربی غیرقابل انکار است که به فرافکنی رسانه‌ای و تهمت زنی روی آورده‌اند.

هرچند وحدت و همبستگی ایرانیان در بحران‌های گوناگون چون جنگ تحمیلی و عبور از فتنه 88 و نیز بحران‌های اقتصادی و تحریم‌ها مثال زدنی است، با این حال رسانه ضد انقلاب بی بی سی در تحلیل کامل تحولات تاریخی ایران! می نویسد: ایرانیان مردمی هستند که اتحاد و همبستگی به ندرت داشته‌اند و صدمات زیادی از تفرقه دیده‌اند و مردمی هستند غرق در اعتقادات و دوست و دشمن را تشخیص نمی‌دهند.
 
نوبت شمای این هفته بی‌بی‌سی فارسی این سؤال را مطرح می کند که ایرانیان را به چه صفتی می شناسید؟ و در میان نظرات خود زشت‌ترین صفات را منتسب ایرانیان می‌کند.

با اینکه ایرانیان اغلب در میان سایر ملل، به میهمان نوازی و خانواده دوستی شهره‌اند با وجود این، بی‌بی‌سی می نویسد: ایرانیان توخالی و از خود راضی و بر خلاف نظر برخی دوستان اصلا مهمان نواز نیستند و فقط هدفشان از کشاندن مهمان به خانه نمایش دادن امکانات مالی به دیگران است!

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران