یاهو تحت پیگرد قرار گرفت

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴

قاضی یک دادگاه فدرال در شیکاگو دادخواستی را بر ضد شرکت یاهو تنظیم کرده و آن را به ارسال پیامک های ناخواسته برای مشترکان خدمات تلفن همراه اسپرینت متهم کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از رویترز، قاضی مذکور این اقدام را ناقض قانون حفاظت از مشتریان تلفن یا Telephone Consumer Protection دانسته است.

این قاضی از آن دسته از مشترکان تلفن همراه که از این طریق حقوقشان نقض شده خواسته است تا در صورت تمایل از یاهو شکایت کرده و موضوع را شخصا پیگیری کنند.

یاهو در برابر این موضوع واکنش منفی نشان داده و خواستار توقف این روند برای جلوگیری از کاهش اعتبار و حسن شهرت خود شده است. این شرکت همچنین خواستار رسیدگی بی سروصدا به این موضوع شده است.

بیش از 500 هزار کاربر تلفن همراه می توانند بر مبنای این تخلف یاهو از آن شکایت کنند. ارسال پیامک خودکار خوش امدید و سپس پیامک های جداگانه از طریق مسنجر یاهو بدون درخواست و نیاز کاربران موجب نارضایتی بسیاری از کاربران شده است.

کاربرانی که چنین پیام های ناخواسته ای دریافت کرده اند می توانند به ازای هر پیام تا 1500 دلار غرامت دریافت کنند و همین مساله موجب نگرانی جدی یاهو شده است. پیش از این اپراتور آمریکایی T-Mobile US هم در آوریل سال 2014 به علت ارسال پیام های ناخواسته برای کاربرانش به پرداخت جریمه محکوم شده بود.