Gerdab.IR | گرداب

کمپین حملات سایبری علیه عربستان

تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴

در ادامه‌ی اعتراضات به اعدام شیخ نمر، گروهی از هکرهای اکتیویست، به برخی از وب‌گاه‌های دولتی عربستان سعودی حمله و آن‌ها را از دسترس خارج کردند.

به گزارش گرداب، گروهی از هکرهای اکتیویست ناشناس (Anonymous) با اظهار نارضایتی از اقدام رژیم آل سعود درباره‌ی اعدام 47 نفر از شهروندان، از جمله شیخ نمر، اعتراض خود را با انجام حملات سایبری به وب‌گاه‌های دولتی سعودی اعلام کردند.


البته چندی پیش نیز گروهی از جوانان عربستانی، وب‌گاه وزارت دفاع عربستان سعودی را هک کرده بودند. در ادامه نیز حملاتی از سوی هکرهای ناشناس به وب‌گاه‌های نیروی هوایی سلطنتی، وزارت آموزش، خبرگزاری عربستان سعودی، خدمات گمرکی، وزارت امور مالی، دفتر بازرس عربستان و خدمات گذرنامه‌ی این کشور، صورت گرفت.


حملات یادشده به‌صورت حملات اختلال سرویس توزیع‌شده (DDOS) انجام شد. گروه هکری ناشناس، در توییت‌هایی از حملات خود علیه عربستان، خبر داد. آن‌ها با ایجاد هشتگی به نام «#OpSaudi» در توییتر، کمپینی را برای اعلام اعتراضات خود از طریق حملات سایبری، ایجاد کرده‌اند.


در برخی اخبار، بانک‌ها، وب‌گاه‌های شرکت‌های فراهم‌کننده‌ی خدمات اینترنتی، شرکت‌های برق و نفت در عربستان، از اهداف هکرها شمرده شده‌اند؛ اما اینکه این هکرها، به اهداف یادشده حمله کرده‌اند یا نه هنوز خبر قطعی، منتشر نشده است.