Gerdab.IR | گرداب

هشدار حزب‌الله لبنان درباره توطئه دادگاه بين‌المللي

تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۸۹

حزب‌الله درباره توطئه دادگاه بين‌المللي مسؤول بررسي ترور نخست‌وزير پيشين لبنان عليه دبيركل اين جنبش و ايران هشدار داد.

به گزارش گرداب، منابع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه كويتي "الراي العام" اعلام كردند كه "سيد حسن نصرالله" دبيركل حزب‌الله لبنان قرار است فردا بار ديگر درباره پرونده ترور "رفيق الحريري" نخست‌وزير پيشين لبنان و اقدامات دادگاه بين‌المللي مسؤول اين پرونده سخنراني كند.

اين منابع افزودند، سيد حسن نصرالله در سخنراني فرداي خود درباره قانوني بودن دادگاه بين‌المللي مسؤول بررسي ترور حريري و شرايط امضاي توافقنامه‌ از سوي دولت ناقص و غيررسمي آن زمان لبنان با سازمان ملل در اين‌باره و عدم درخواست لغو اين دادگاه سخن خواهد گفت.

بر اساس اين گزارش، پس از انتشار گزارش واشنگتن مبني بر اينكه قضيه ترور حريري فراتر از قصه "بدرالدين"، يكي از رهبران حزب‌الله است، اين جنبش تمام امور را مورد بررسي دقيق قرار داد.

منابع آگاه نزديك به حزب الله تصريح كردند، اين جنبش يقين دارد كه اقدامات تدريجي جامعه بين‌الملل به دستكاري در حكم اوليه دادگاه و متهم كردن "عماد مغنيه" و "مصطفي بدرالدين"، از اعضاي حزب‌الله منحصر نخواهد شد؛ بلكه امر فراتر از اين خواهد بود و دامنه اين اتهام به شخص سيد حسن نصرالله و پس از آن مقامات مسؤول ايران كه از جنبش‌هاي مقاومت در منطقه حمايت مي‌كنند نيز خواهد رسيد.

بنا بر اين گزارش، هدف از اين اقدام، تخريب چهره مقاومت، در انزوا نگه‌داشتن آن و تكميل محاصره و تحريم ايران به اتهام دروغين ترور يك رهبر سني در منطقه است تا از اين راه، كشورهاي حاشيه خليج فارس با اقدامات موجود در تحريم ايران و جنگ عليه آن همراه شوند.
 
منبع: فارس