Gerdab.IR | گرداب

4 دلیل توقف مکالمه نامحدود موبایل

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴

وزارت ارتباطات با برشمردن 4 دلیل برای صدور دستور توقف مکالمه نامحدود به اپراتورهای موبایل، اعلام کرد: رقابت سالم در درازمدت به نفع مشترکان است.

به گزارش گرداب، طرحهای تشویقی تلفن همراه با مجوز رگولاتوری و برای دوره زمانی محدود از سوی اپراتورها اجرائی می‌شود و طرح مکالمه نامحدود سه اپراتور تلفن همراه با عناوین "کد شگفتی ها"، "هدف را بزن" و "دکا" هم که جزو بسته‌های تشویقی بود، در زمان محدودی قابل اجرا بود.

ادامه این طرح های تشویقی منوط به موافقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی است. در بازه زمانی اجرای طرحهای فوق، به دلیل نامحدود بودن میزان مکالمات ،بر اساس گزارش های دریافتی، بخشهائی از شبکه به دلیل ترافیک بالا در مقاطعی از شبانه‌روز، از نظر کیفیت با مشکل مواجه شده و از سوی دیگر شکایت‌هایی به سازمان منعکس شده که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از سوی اپراتورها، مشکلاتی برای مشترکانی که از این طرحها استفاده کرده‌اند، پیش آمده است، بر همین اساس ادامه این گونه طرحها منوط به برطرف شدن این مشکلات از سوی اپراتورها شده است.

علاوه بر این موارد، آثار ضدرقابتی اجرای این طرحها نیز برای رگولاتوری بسیار مهم است که در این زمینه نیز برای اجرای این طرحها، شروطی برای اپراتورها در نظر گرفته شده و به آنها ابلاغ شده است، چرا که از نظر رگولاتوری وجود رقابت سالم برای منافع درازمدت مشترکین دارای اهمیت حیاتی است.

سایر طرحهای تشویقی که دارای مشکلات ذکر شده نیستند، همچنان ادامه دارند، ضمن آنکه اپراتورها طرحهای متنوع جدیدی نیز ارایه خواهند کرد.