Gerdab.IR | گرداب

تحقیقات نشان داد:

وزارت خارجه آمریکا افکار عمومی را درباره ایمیل‌های کلینتون فریب داده است

تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴

یک بازرس کل در گزارشی اعلام کرد؛ مشاوران ارشد هیلاری کلینتون از استفاده وی از ایمیل شخصی آگاهی داشته‌اند ولی به وزارت خارجه آمریکا اجازه داده اند تا افکار عمومی را درباره وجود این ایمیل شخصی منحرف کند.

به گزارش گرداب به نقل از واشنگتن تایمز، نتایج تحقیقات یک بازرس کل نشان می دهد که مشاوران ارشد هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا از وجود ایمیل مخفی وی آگاهی و اطلاع داشته اند ولی به وزارت خارجه آمریکا اجازه داده اند تا افکار عمومی را درباره وجود این ایمیل منحرف کند.

وزارت خارجه آمریکا در سال 2013 میلادی اعلام کرده بود که هیچ اطلاعی از این مساله نداشته است که هیلاری کلینتون از حساب کاربری غیر دولتی برای استفاده از کارهای رسمی خود استفاده کرده است، ولی این در حالی بوده است که تعدادی از مشاوران ارشد وی از وجود چنین ایمیل مخفی و محرمانه ای اطلاع داشته اند.

این گزارش تنها ساعاتی قبل از انتشار هزاران ایمیل دیگر هیلاری کلینتون توسط وزارت خارجه آمریکا، منتشر شده است. رسوایی ایمیل های کلینتون هم برای او و هم برای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دردسرهای زیادی را به وجود آورده است.

بدترین مساله در قبال ایمیل شخصی کلینتون این بوده است که وزارت خارجه آمریکا طی سال های اخیر افکار عمومی را در زمینه اطلاع داشتن از این ایمیل مخفی، منحرف کرده است.

این بازرس کل تاکید کرد: زمانی که به طور خاص این سئوال مطرح شده است که آیا خانم کلینتون از یک ایمیل غیر دولتی استفاده کرده، وزارت خارجه نیز پاسخ اشتباهی را داده است.

کلینتون به خاطر استفاده از ایمیل شخصی خود برای انجام کارهای رسمی طی سال های 2009 تا 2013 که وزیر خارجه آمریکا بوده، با انتقادات زیادی روبرو شده است.

در ماه اوت 2015 میلادی، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که حداقل 2 ایمیل کلینتون حاوی مطالب طبقه بندی و فوق محرمانه بوده است. یک قاضی آمریکایی در ماه می به وزارت خارجه دستور داد تا 55 هزار صفحه ایمیل های کلینتون را تا اواسط ژانویه 2016 منتشر کند.