Gerdab.IR | گرداب

روزنامه آمريكايي هافينگتون پست:

سپاه پاسداران اسرائیل را نابود خواهد کرد

تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۸۹

به نوشته اين روزنامه آمريكايي، سپاه پاسداران مي تواند با تاكتيك "حمله و گريز" و استفاده از موشك‌هاي بالستيك برد متوسط عليه پايگاه‌هاي آمريكا در منطقه و عليه اسرائيل دست به حمله بزند.

گرداب- هافبنگتون پست نوشت: آنچه پيش بيني آن دشوارتر است واكنش نيروي قدس سپاه پاسداران است كه احتمالاً در خط مقدم حمله متقابل سپاه قرار خواهد داشت. واكنش احتمالي نيروي قدس حمله اي تماشایي به صورت چريكي عليه پايگاههاي اطلاعاتي و سرمايه هاي آمريكا در كل منطقه خواهد بود...
سپاه پاسداران ايران مي تواند تلفاتي به نيروهاي نظامي آمريكا وارد كند كه از زمان جنگ جهاني دوم به اين سو سابقه نداشته باشد.

روزنامه هافينگتون پست اين تحليل را در ارزيابي تبعات درگيري نظامي آمريكا با ايران عنوان كرد. اين روزنامه آمريكايي، صهيونيست‌هايي كه واشنگتن را تحريك به درگيري با ايران مي كنند، به سگ‌هاي هار تشبيه كرد و نوشت: نتانياهو، جفري گلدبرگ و جرج ويل صهيونيست مي‌خواهند سربازان جوان آمريكايي به نيابت از اسرائيل وارد درگيري با ايران شوند اما ايران عراق نيست و بلافاصله مي تواند جان چند هزار سرباز آمريكايي را در روزهاي اول جنگ بگيرد.

اين روزنامه نوشت: حمله به ايران به هيچ وجه آسان نيست. در حال حاضر هزاران سرباز آمريكايي در افغانستان و عراق كه مرزهاي قابل نفوذ براي ايران دارند، گير افتاده اند. ابلهانه است كه تصور كنيم بدون تلفات مي توان از جنگ با ايران خارج شد.

به نوشته اين روزنامه آمريكايي، سپاه پاسداران مي تواند تاكتيك "حمله و گريز" را عليه كشتي‌هاي تجاري و نظامي در خليج فارس به كار گيرد و با استفاده از موشك‌هاي بالستيك برد متوسط عليه پايگاه‌هاي آمريكا در منطقه و عليه اسرائيل دست به حمله بزند و يا اينكه به طور مستقيم عليه نيروهاي آمريكايي در عراق و افغانستان دست به حمله بزند. كليه اين گزينه ها را ايران مي تواند ظرف 48 ساعت از زمان آغاز درگيري‌ها به اجرا درآورد.
 
آنچه پيش بيني آن دشوارتر است واكنش نيروي قدس سپاه پاسداران است كه احتمالاً در خط مقدم حمله متقابل سپاه قرار خواهد داشت. واكنش احتمالي نيروي قدس حمله‌اي تماشایي به صورت چريكي عليه پايگاه‌هاي اطلاعاتي و سرمايه‌هاي آمريكا در كل منطقه خواهد بود كه به نظر مي رسد سپاه پاسداران اين مناطق را از قبل شناسائي نموده است.
 
حملات ايران به صورت مخلوطي از جنگ‌هاي نامتقارن و موشك‌ها و نيروي زميني متعارف عليه پايگاه‌هاي آمريكا مي تواند منجر به كشته شدن هزاران هزار سرباز آمريكايي ظرف چند هفته شود. خلاصه اينكه سپاه پاسداران عزم و قابليت وارد آوردن تلفاتي بر نيروهاي نظامي آمريكا را دارد كه از زمان جنگ دوم تاكنون سابقه نداشته است؛ بنابراين آمريكا نمي تواند وارد جنگي ديگر بر مبناي كذب و دروغ شود. اين كشور استطاعت جنگي ديگر در راستاي منافع اسرائيل را ندارد.

از سوي ديگر روزنامه كريستين ساينس مانيتور هم ضمن گزارشي نوشت: هرگونه درگيري نظامي با ايران مي تواند پيامدهاي وخيمي براي منطقه و حتي جهان داشته باشد و هزينه‌هاي بسيار سنگين بر دوش اسرائيل و آمريكا تحميل كند. واكنش شديد ايران، امري حتمي و قطعي است. خطاي اسرائيل با موشكباران از سوي حزب الله مواجه خواهد شد.

روزنامه القدس العربي هم نوشت: ايران با هر كشور ديگري متفاوت است و در صورت اشتباه اسرائيل، دست متجاوز را قطع مي كند بلكه حتي مي توان گفت كه اسرائيل در آن صورت ديگر بقايي نخواهد داشت.

خبرگزاري آمريكايي اينترپرس سرويس هم با ارزيابي جوانب امر نوشت: مقامات نظامي و امنيتي تل آويو مخالف درگيري نظامي با ايران هستند و معتقدند لفاظي هاي كساني چون نتانياهو عليه ايران غيرضروري و بيهوده است.

روزنامه واشنگتن تايمز هم در گزارشي مفصل از توانمندي‌هاي ايران نوشت و از جمله تأكيد كرد ايران مي تواند ناوهاي جنگي نظير يو اس اس كول را با قريب 9 هزار تن وزن از كار بيندازد.

منبع: صراط