Gerdab.IR | گرداب

سردار فدوی:

حضور آمریکایی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز هیچ‌گاه بی ضرر نبوده/ ظریف موضع محکمی داشت و گفت باید عذرخواهی کنند

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: بعد از دستگیری نظامیان آمریکایی، نیروی دریایی و ناو هواپیمابر آمریکایی حدود ۴۰ دقیقه رفتار غیرحرفه‌ای داشت و تحرکات هوایی و شناوری در منطقه داشت که با اقدام به موقع نیروهای سپاه آرامش به منطقه برگشت.

گروه سیاست گرداب: سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به دستگیری ۱۰ نظامی آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز استقرار کامل و همه جانبه و تسلط کامل بر همه آب‌های منطقه خلیج فارس و هرمز را دارد.

فدوی گفت: آب‌های سرزمینی هر کشور، آب‌هایی است که شناورها باید حضورشان در آنها با اطلاع و کسب اجازه قبلی باشد.

وی افزود: حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز هیچ گاه بی‌ضرر نبوده و این ۲ شناور که شامل ۱۰ تفنگدار بودند در سه مایلی آب‌های سرزمین جزیره فارسی قرار گرفته بودند و به دلیل عدم حرفه‌ای گری عملی، توسط رزمنده‌های ما در دریا توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند و مقاومت زیادی نشان ندادند.

فدوی تاکید کرد: اما بعد از آن، نیروی دریایی و ناو هواپیمابر آمریکایی حدود ۴۰ دقیقه رفتار غیر حرفه‌ای و تحرکات هوایی و شناوری در منطقه داشت که برخلاف گفته‌های آمریکایی ها مبنی بر تامین آرامش در منطقه بود که با اقدام به موقع نیروهای سپاه آرامش به منطقه برگشت و تحت کنترل صد در صد ما قرار گرفت.

وی افزود: از همان ابتدای کار تماس‌های دیپلماتیک برقرار بود و با آقای ظریف در تماس بودیم و او در جریان قضایا بود و آقای کری نیز با ظریف تماس گرفته بود و درخواست آزادی داشته که آقای ظریف موضع قوی و محکمی داشته و اعلام کرده که آنها در آبهای سرزمینی ما بودند و باید عذرخواهی کنید.

فدوی گفت: این روند انجام شده و مطمئنا طول زیادی نخواهد کشید و نیروی دریایی سپاه در خصوص این افراد به محض دستور از سلسه مراتب اقدام می‌کند.