Gerdab.IR | گرداب

تأکید اوباما بر خطر تروریسم‌سایبری

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴

اوباما در آخرین سخنرانی سالانه‌ی خود در کنگره‌ی آمریکا گفت: گروه‌های تروریستی از اینترنت برای مسموم کردن اذهان مردم آمریکا استفاده می‌کنند.

به گزارش گرداب، اوباما در جریان سخنرانی خود در کنگره‌ی آمریکا، با اشاره به استفاده‌ی گروه‌های تروریستی از فضای سایبر، اعلام کرد: گروه‌های افراطی از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار تبلیغات نادرست و استخدام نیرو از میان آمریکایی‌ها، تلاش می‌کنند. وی از میان این گروه‌ها به القاعده و داعش اشاره کرد. گروه داعش از شبکه‌هایی مانند توییتر، سعی در جذب نیرو دارد و حتی هکرهایی را نیز برای فعالیت‌های خود، استخدام می‌کند. به‌تازگی نیز آمریکا، یگان جدیدی برای مبارزه با فعالیت‌های سایبری داعش تشکیل داده است.

در حوادث اخیر تروریستی مانند حوادث پاریس و آنکارا، می‌توان ردپای استفاده‌ی تروریست‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دید. هم‌چنین برخی کارشناسان می‌گویند عاملان تیراندازی در منطقه‌ی سن برناردینوی ایالت کالیفرنیا در دسامبر 2015، از طریق پیام‌های خصوصی در فیس‌بوک، از گروه داعش برای این انجام این تیراندازی، درخواست کمک می‌کردند.


این حوادث تروریستی موجب شده است تا کشورها به بهانه‌ی جلوگیری از وقوع این حوادث، قوانینی را برای نظارت بر پیام‌های افراد و دسترسی به آن‌ها، تصویب کنند. تصویب قانون امنیت سایبری آمریکا، نمونه‌ای از اقدامات دولت‌ها در این راستا است.