به گزارش
گرداب، نرم افزار یاد شده سالهاست نفوذ خود را از شبکههای اجتماعی فراتر برده و با بررسی فهرست ایمیلهای شما، آن دسته از مخاطبانی را که در حلقۀ دوستان فیسبوکی شا نیستند، با ارسال ایمیلی به ایجاد حساب کاربری و پیوستن به شما دعوت میکند. اما اکنون بر مبنای نظر مقامهای رسمی آلمان، این شکل از رفتار «فضولانه» به شمار آمده و در این کشور منع میشود.
این رأی چندان برای فیسبوک غیرمنتظره نبود. در حقیقت چنین مسائلی جزء روال ثابت کارهای شرکتهای امریکایی فناوری مانند فیس بوک و گوگل در اروپا است و دلیل آن هم به تفاوتهای قوانین حوزۀ خصوصی در دو سوی آتلانتیک باز میگردد.
یک سحنگوی فیسبوک با انتشار بیانیهای در مورد این تصمیم اعلام کرده که شرکت برای ارزیابی هریک از تأثیرهای احتمالی خدمات خود در آلمان کار خواهد کرد. در همین باب، فدراسیون سازمانهای مشتری آلمانی (VZBT)، گروهی که در سال 2010 شکایتهایی را که به رأی دادگاه یاد شده ختم شد به جریان انداخته بود، مشتاقند بدانند دلالتها و پیامدهای دیگر این تصمیم در مورد شرکتها چه خواهد بود.
«کلاوس مولر» (Klaus Mueller)، رئیس VZBV در مورد این رأی گفته است: اکنون باید بدانیم دقیقاً منظور رأی مورد بحث در مورد دوستیاب چیست. به جز فیس بوک، برخی دیگر از شرکتها هم از ابزارهای مشابهی برای جذب کاربرهای جدید استفاده میکنند.
هرچند با این وجود شش سال طول کشیده است تا این مورد حل و فصل شود، اما در این نبرد میان فیس بوک و دادگاههای اروپایی، شرکت بزرگ امریکایی مغلوب شده است.
منبع: آی تابناک