Gerdab.IR | گرداب

دبی؛ نیازمند کمک سایبری انگلیس

تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴

دبی، میزبان نمایشگاه جهانی ثبت اکسپو در سال 2020، تلاش می‌کند با همکاری انگلیس، امنیت سایبر این نمایشگاه را تأمین کند.

به گزارش گرداب، با توجه به برگزاری نمایشگاه جهانی ثبت به نام «اکسپو 2020» در دبی، این شهر به دنبال تقویت هرچه بیشتر امنیت سایبر است. به همین دلیل، سازمان امنیت و دفاع از سرمایه‌گذاری و تجارت انگلیس، قصد دارد در تقویت امنیت سایبر این نمایشگاه، به امارات کمک کند.

علاوه بر همکاری برای نمایشگاه یادشده، صحبت‌هایی نیز از ایجاد یک شبکه‌ی اینترنتی در فاصله‌ی راه‌آهن ابوظبی و دبی، توسط یکی از مقامات سازمان مزبور شده است. شایان‌ذکر است دو سال گذشته، انگلیس از آمادگی خود در خصوص فراهم کردن ابزار نظارتی برای دبی خبر داده بود.

 بر اساس برخی گزارش‌ها، انگلیس در حوزه‌ی امنیت سایبری خطوط آهن و هوانوردی دبی سرمایه‌گذاری و همچنین در زمینه‌ی خدمات امنیتی، به پلیس امارات کمک می‌کند. از محصولاتی که انگلیس قصد دارد آن را در اختیار پلیس دبی قرار دهد، سامانه‌ای برای کنترل زندانیان است.

امارات در تلاش است از راهبرد انگلیس در امنیت سایبر تجارت آنلاین، پیروی کند. امارات مدعی است اقتصاد این کشور مانند گذشته بر پایه‌ی نفت نیست، بلکه به فناوری اطلاعات و ارتباطات، وابسته شده است. همکاری و استفاده از تجربه‌های سایر کشورها، یکی از راهبردهای مهم امارات، در امنیت سایبر است استرالیا، انگلیس و آمریکا؛ از جمله کشورهایی هستند که امارات می‌خواهد از تجربه‌های آن‌ها در حوزه‌های جرایم و امنیت سایبری، استفاده کند.

با توجه به عضویت انگلیس در پیمان پنج چشم (FiveEyes) و هدف این پیمان مبنی بر جاسوسی سیگنال، به نظر می‌رسد، انگلیس با همکاری امارات، می‌خواهد هرچه بیشتر از اوضاع و فعالیت‌های سایبری کشورهای این منطقه و از جمله ایران، باخبر شود.