Gerdab.IR | گرداب

پیش‌نویس آمریکا برای امنیت سایبر پزشکی

تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴

به دنبال افزایش تهدیدات سایبری در وسایل پزشکی و لزوم رعایت امنیت سایبر، سازمان غذا و داروی آمریکا، پیش‌نویس دستورالعملی را منتشر کرد.

به گزارش گرداب، تهدیدات امنیت سایبری نسبت به دستگاه‌های پزشکی، رو به افزایش است. آسیب‌پذیری این دستگاه‌های می‌تواند خطرهای بالقوه‌ای را برای جان بیماران در پی داشته باشد.

کارشناسان می‌گویند: تمام وسایل پزشکی که از نرم‌افزار استفاده می‌کنند یا متصل به شبکه‌ی سازمان‌های بهداشت و بیمارستان‌ها هستند، دارای آسیب‌پذیری هستند. این کارشناسان معتقدند: برخی از این آسیب‌پذیری‌ها نیاز به مانیتورینگ هوشیارانه دارند.

به‌تازگی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، پیش‌نویس دستورالعملی را منتشر کرد که گام‌هایی را در زمینه‌ی رعایت مسائل امنیت سایبری، برای تولیدکنندگان دستگاه‌های پزشکی، بیان می‌کند.

این دستورالعمل، توصیه‌هایی درباره‌ی مانیتورینگ، تشخیص و توجه به آسیب‌پذیری‌های دستگاه‌های یادشده، ذکر می‌کند. یکی از دلایل تهیه‌ی این پیش‌نویس، عدم مطابقت دستگاه‌های پزشکی تولیدشده با معیارهای امنیتی سازمان غذا و داروی آمریکا است.

در پیش‌نویس مزبور بر رعایت امنیت سایبر این دستگاه‌ها، در هنگام طراحی و تولید آن‌ها، تأکید شده است. بعد از تولید این دستگاه‌ها نیز، مسئولان باید با مدیریت خطرهای سایبری و تحلیل آن‌ها، انجام اقدامات صحیح و پیشگیرانه از ورود آسیب به بیماران پیشگیری کنند.

شایان‌ذکر است دستگاه‌هایی همچون MRI، از دستگاه‌های آسیب‌پذیری نسبت به هک هستند. از جمله خطرهای حمله به وسایل پزشکی، جابه‌جایی اطلاعات بیمار توسط هکر با اطلاعاتی دیگر است.