Gerdab.IR | گرداب

فناوری‌های پوشیدنی، هدف‌بزرگ‌هکرها

تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴

رشد فناوری اینترنت اشیا و به تناسب آن فناوری‌های پوشیدنی، خطر حمله هکرها را نیز افزایش داده است. موضوعی که سبب نگرانی روزافزون کاربران و کارشناسان امنیتی شده است.

به گزارش گرداب، ساعت‌های هوشمند، مچ‌بندهای تناسب اندام و یا ابزار پرداخت هوشمند، ابزارهایی هستند که اقبال عمومی نسبت به آن‌ها در میان مردم از رشد روزافزونی برخوردار است. به عنوان مثال کارشناسان مدعی هستند که میزان تراکنش‌های انجام‌شده توسط دست بندهای پرداخت هوشمند تا سال 2020 حداقل به میزان 500 میلیارد دلار در سال خواهد رسید. از این روز این موضوع، اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد که ابزار مذکور به هدف بزرگی برای انجام حملات سایبری توسط هکرها تبدیل شود. این موضوع، بارها از جانب برخی از شرکت‌های امنیتی، نظیر کسپرسکی نیز بر آن تأکید شده است.

کارشناسان فناوری معتقدند تبادل اطلاعات بین ابزارهای مختلف که امروزه به اینترنت اشیاء شناخته می‌شود، در آینده تغییرات گسترده‌ای در مشاغل و صنعت ایجاد خواهد کرد. طبق پیش‌بینی‌ها، فناوری‌های پوشیدنی سالانه رشدی برابر 35 درصد را تجربه خواهد کرد. با این وجود این هشدار نیز وجود دارد که ابزارهای پوشیدنی و اطلاعاتی که توسط آن‌ها تبادل می‌شود، هنوز محافظت نشده است و این موضوع زمانی جدی‌تر خواهد شد که از این ابزارها برای تبادلات مالی استفاده شود.

امروزه بسیاری از شرکت‌های فناوری و امنیتی اعلام می‌کنند که در حال تولید ابزارهای پوشیدنی امن هستند، اما اینکه چه مقدار این ادعا به واقعیت نزدیک باشد، سؤالی است که به مرور زمان و در آینده می‌توان به آن پاسخ داد.