Gerdab.IR | گرداب

هکرهای کلاه سفید در خدمت ژاپن

تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

دولت ژاپن با استخدام هکرهای کلاه سفید، در صدد امن سازی ساختار امنیت سایبری خود بر آمده است.

به گزارش گرداب، دولت ژاپن دست به اقدام جدیدی زده و هکرهای کلاه سفید را به استخدام خود در آورده است. قرار است تا دولت از این هکرها، در راستای امن سازی نیروگاه‌ها و شبکه‌های درمانی و بیمارستانی خود استفاده کند.

به گزارش منابع دولتی ژاپن، این هکرها عملیات نفوذی گسترده‌ای را در شبکه‌های برق، گاز، آب و سایر خدمات شهری ژاپن انجام خواهند داد و نقاط ضعف و حفره‌های امنیتی موجود در شبکه‌های داخلی را شناسایی خواهند کرد.

قرار است تا عملیات شبیه سازی، علیه زیرساخت‌های حیاتی خاصی انجام شود که نقش خاصی در بودجه سال 2016 ژاپن ایفا خواهند کرد. چارچوب شبیه سازی حملات این گروه از هکرها، دقیقا مشابه چارچوب‌های امنیتی خاصی است که تیم‌های امنیتی برای زیرساخت‌های حیاتی ژاپن در نظر گرفته‌اند.

دولت ژاپن در چند ماه گذشته، حملات سایبری سنگینی را تجربه کرده است. بسیاری از این حملات توسط گروه‌های مدافع حقوق حیوانات انجام شده است. این گروه‌ها معتقدند دولت ژاپن سالانه کشتار بی رحمانه‌ای را علیه نهنگ ها و دلفین ها به راه می‌اندازد.

به غیر از این موضوع، حملات سایبری گسترده به ژاپن از چند ماه پیش، اطلاعات حجم وسیعی از کاربران موسسات مالی و بانکی ژاپن را به سرقت برده است. بدافزارهای شیفو، دریدکس، کریدکس و به تازگی رونیکس، خسارات قابل توجهی را متوجه منابع مالی توکیو کرده است.

از طرفی برگزاری المپیک سال 2020 در ژاپن و تهدیدات سایبری پیش رو، ژاپنی‌ها را به فکر انداخته تا سرو سامانی به اوضاع امنیتی خود بدهند. موضوعی که در صورت عدم اتخاذ راه حل مناسب برای آن، اقتصاد یکی از مدرن‌ترین کشورهای قاره کهن را با تهدیدات جدی مواجه خواهد ساخت.