Gerdab.IR | گرداب

تاسیس‌نهادجدیدامنیت‌سایبری‌آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۴

بعد از بروز حملات سایبری سنگین و وارد آمدن خسارات کلان به بخش امنیت سایبری آمریکا، دولت این کشور هر روز تغییرات جدیدی در سامانه‌های امنیتی ایجاد می‌کند.

به گزارش گرداب، کاخ سفید به تازگی در خبری اعلام کرد که در حال انجام تغییرات اساسی در سامانه‌های امنیت سایبری دولت فدرال آمریکا است. در ادامه این خبر آمده است، کاخ سفید در حال ایجاد یک بخش جدید برای نظارت و حفاظت از داده‌های دولت مرکزی است.

ایجاد سازمان بازرسی‌های سوابق ملی (NBIB) و همکاری نزدیک آن با وزارت دفاع ایالات‌متحده، آخرین تغییرات ایجاد شده در دولت فدرال، بعد از حمله سنگین سایبری به دفتر مدیریت کارکنان (OPM) در آمریکا در سال گذشته میلادی است. در آن حمله که به اعتقاد مقامات دولتی آمریکا از جانب هکرهای چینی سازمان‌دهی شده بود، اطلاعات بیش از 20 میلیون آمریکایی به همراه برخی اطلاعات بیومتریک آن‌ها، نظیر اثر انگشت به سرقت رفت.

بسیاری از حقوقدانان و کارشناسان آمریکایی، بعد از این حمله نسبت به این موضوع انتقاد کردند که چرا هیچ‌کدام از اطلاعات مسروقه توسط هکرها، از امکانات پیشرفته رمزنگاری بهره نمی‌بردند و همین موضوع سبب راحت شدن هر چه بیشتر کار برای هکرها شده بود.

NBIB به عنوان بخشی از OPM فعالیت خواهد کرد اما مسئولیت حفاظت از اطلاعات در این مورد بر عهده پنتاگون است. NBIB در حقیقت بخشی از یک نهاد قانونی موجود به نام مرکز خدمات تحقیقاتی فدرال محسوب خواهد شد که در حال حاضر مسئولیت بررسی سوابق بیش از یک‌صد نهاد دولتی در آمریکا را بر عهده دارد. مدیر NBIB توسط رییس‌جمهور انتخاب خواهد شد.

ریچارد هال (Richard Hale) معاون مدیر ارشد اطلاعات پنتاگون در امور امنیت سایبری در این رابطه گفت: «ما از رمزنگاری، در هر کجایی که لازم باشد استفاده خواهیم کرد و قطعاً به صورت دقیق، اطلاعاتی را که به صورت آنلاین در دسترس است، رصد خواهیم کرد.»