Gerdab.IR | گرداب

افشاي اسناد مخفي اتمي در يك قدمي اسرائيل

تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۹

"آمانو" قرار است در سفر به سرزمین های اشغالی از سران تل آويو بخواهد برنامه‌ هسته‌اي پنهان خود را افشا كند. اين تهديدي جدي براي رژيمی است كه تحت برنامه‌هاي مخفيانه، توطئه‌هاي بسياري را در سر مي‌پروراند.

گرداب- صداي آمريكا امروز با انتشار خبري در خصوص سفر "يوكيو آمانو" دبير كل آژانس بين المللي انررژي اتمي به سرزمين‌هاي اشغالي اعلام كرد: خطر در يك قدمي اسرائيل است، اسرائيل در معرض خطر افشاي اسناد مخفيانه اتمي‌اش قرار دارد.

"آمانو" قرار است در سفر به سرزمین های اشغالی از سران تل آويو  بخواهد برنامه‌ هسته‌اي پنهان خود را افشا كند. اين تهديدي جدي براي رژيمی است كه تحت برنامه‌هاي مخفيانه، توطئه‌هاي بسياري را در سر مي‌پروراند.

بنابراين گزارش، قرار است آمانو با رئيس كميسيون انرژي اتمي اسرائيل "شيمون پرز" رئيس اين رژيم و جمعي ديگر از مقامات آن ديدار كند.

منابع آمريكايي در اين گزارش خاطرنشان كردند: به نظر مي‌رسد سران تل آويو باز هم با طرح موضوع هسته‌اي ايران قصد داشته باشند انظار جهاني را از موضوع هسته‌اي خود منحرف كنند.

براساس اين گزارش، اسرائيل معاهده NPT را امضا نكرده و به بازرسان آژانس نيز اجازه بازديد از تأسيسات هسته اي خود را نمي‌دهد.

گفتني است، اين نخستين سفر "آمانو" به سرزمين‌هاي اشغالي براي مذاكره با مقامات اسرائيلي است و نشان مي‌دهد فشار‌هاي بين المللي بر اين آژانس براي بررسي برنامه هسته‌اي اين رژيم مؤثر واقع شده است.