چرا قبض‌ موبایل به دستتان نمی‌رسد؟

تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴

برخی مشترکان اپراتور اول تلفن همراه از عدم دریافت قبض‌های کاغذی به شیوه‌ی سابق گله‌مندند.

به گزارش گرداب، حذف قبوض کاغذی مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول، موضوعی است که از مدتی پیش در دستور کار اپراتور اول ارتباطی کشور قرار گرفته است.

براین اساس، همراه اول شیوه‌های مختلفی در نظر گرفته و به واسطه آنها از مشترکان خود خواسته است در صورتی که جزو همراهان طبیعت به شمار می‌روند یا مایل به غیر فعالسازی دریافت قبض کاغذی خود هستند، برای دسترسی سریع و آسان به اطلاعات قبض خود روش‌های دیگر رویت صورتحساب را مورد استفاده قرار دهند.

بدین ترتیب مشترکان می‌توانند از طریق پیگیری‌های لازم صورتحساب ماهانه خود را به صورت الکترونیک و ایمیلی دریافت کند. با این وجود، برخی مشترکان اپراتور اول نسبت به عدم دریافت قبض‌های کاغذی به شیوه سابق گله‌مند بوده و بعضا اعلام می‌کنند پیگیری‌های مختلف آنها برای دریافت قبض هم بی‌نتیجه مانده است.

طبق اعلام روابط عمومی همراه اول، حتی اگر مشترکان دریافت صورتحساب کاغذی را غیرفعال کرده باشند، همچنان برای آنها این امکان وجود دارد که از طریق سایت همراه اول، بار دیگر دسترسی به این قبض‌ها را فعال کنند.

همچنین اگر فردی معترض است که بدون درخواست روند دریافت قبض‌های کاغذی او با مشکل مواجه شده، می‌تواند از طریق تماس با مرکز 9990 اطلاعات ثبت شده بر روی سامانه را بررسی کند تا از صحت اطلاعات ثبت شده مطمئن شود.

در مرحله‌ی بعد اگر اطلاعات ثبت شده درست بود، موضوع از سوی شرکت پست مورد پیگیری قرار خواهد گرفت تا مشخص شود چرا قبض ها به دست مشترکان نرسیده است طبق اعلام روابط عمومی همراه اول، در چنین شرایطی در صورتی که اهمال از سوی شرکت پست بوده باشد برخورد شده و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

طبق این اظهارات، در حال حاضر اگر مشترکی موفق به دریافت قبض‌های کاغذی نمی‌شود یا اطلاعات او در سامانه اشتباه ثبت شده یا شرکت پست در ارسال قبض کوتاهی کرده و برای حل این مشکلات لازم است فرد با سامانه 9990 تماس بگیرند.