Gerdab.IR | گرداب

ورود سرمایه‌گذار جدیدبه فیبرنوری ایران

تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات هم‌زمان با مذاکره مسئولان شرکت چند ملیتی MTN با دست‌اندرکاران پروژه فیبرنوری ایران (ایرانیان‌نت)، اعلام کرد که با شرکت‌های بزرگ برای ورود و سرمایه‌گذاری در این پروژه مذاکره کرده‌ایم.

به گزارش گرداب، محمود واعظی هم زمان با بحث ورود اپراتور خارجی به پروژه فیبرنوری ایران و احتمال باز شدن پای MTN برای دومین بار به یک پروژه ارتباطی (ایرانیان‌نت) در صفحه شخصی خود اعلام کرد که "با توجه به مذاکره با شرکت‌های بزرگ برای ورود و سرمایه‌گذاری در این پروژه (فیبرنوری) امیدواریم رساندن فیبرنوری به درمنازل و محل کار مردم از ابتدای سال 95 آغاز شود".

به گفته وزیر ارتباطات، فیبر نوری یکی از محیط‌های انتقال داده با سرعت بالاست که امروزه از آن در موارد متفاوتی مانند شبکه‌های تلفن شهری و بین شهری، شبکه‌های رایانه‌ای و اینترنت استفاده می‌شود.

واعظی تصریح کرد: وزارت ارتباطات تلاش دارد با هدف افزایش سرعت و کیفیت انتقال اطلاعات بین شهروندان، شبکه فیبر نوری را جایگزین شبکه سیم مسی فعلی کند تا مردم بتوانند همگام با پیشرفت‌های جهانی از تکنولوژی‌های تازه‌تری استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به مذاکره با شرکت‌های بزرگ برای ورود و سرمایه‌گذاری در این پروژه، امیدواریم رساندن فیبرنوری به در منازل و محل کار مردم از ابتدای سال 95 آغاز شود.

به گزارش تسنیم، قرار بود این هفته مسئولان اپراتور چند ملیتی MTN جهت بررسی بیشتر پروژه فیبرنوری ایران (ایرانیان‌نت) و تعیین مشارکت در این پروژه به ایران سفر کنند و همچنین گزارشی از میزان پیشرفت طرح تجاری مشترک که به درخواست این شرکت چند ملیتی ارائه شده بود، ارائه کنند.