عادت ایرانیان به موبایل چینی

تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴

در شرایط پساتحریم بازار موبایل شاهد ورود پی در پی برندهای چینی است که با رفع تحریم‌ها افزایش توان خرید مردم را پیش‌بینی کرده‌اند و برای سهم‌گیری در بازار گوشی‌های قیمت متوسط در محدوده ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گزارش گرداب، در حالی که در پساتحریم پیش‌بینی می‌شود پای برندها و شرکت‌های خارجی بیش از پیش به ایران باز شود بازار موبایل شاهد هجوم شرکت‌های چینی است.

پس از اینکه در هفته اخیر گوشی‌های موسوم به آیفون چینی رسماً‌ وارد بازار ایران شد، اخیراً گوشی‌های یکی از بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی به ایران آمده است. این در حالی است که علیرغم رفت‌وآمدهای هیأت‌های تجاری متعدد از کشورهای اروپایی و بعضاً‌ آمریکایی هنوز خبری از حضور برندهای اروپایی و آمریکایی در بازار دیجیتال و لوازم الکترونیک ایران نشده است و بازار موبایل همچنان شاهد رقابت‌ شرکت‌های چینی برای سهم‌گیری از بازار است.

ژولیانگ، مدیر موبایل یکی از این شرکت‌های چینی درباره ورود دوباره و جدی به بازار موبایل ایران، گفت: رئیس جمهور چین نخستین رئیس جمهوری است که پس از رفع تحریم‌ها به ایران آمده و همین موضوع روابط تجاری ایران و چین را بیش از پیش توسعه خواهد داد.

وی گفت: علیرغم حضور قبلی این برند موبایل چینی در بازار ایران اما با نزدیک شدن به زمان رفع تحریم‌ها حدود 3 ماه پیش درخواست افزایش نمایندگی در ایران را به یک شرکت ایرانی ارائه دادیم.

وی گفت: ایران بزرگترین بازار خاورمیانه است و برای اغلب تولیدکنندگان موبایل در جهان یکی از سه بازار فروش بزرگ در منطقه خاورمیانه و آفریقاست که از این رو قابل چشم‌پوشی نیست.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم بازار ایران پس از رفع تحریم‌ها رشد قابل توجهی داشته باشد و قدرت خرید مردم افزایش یابد، گفت: 3 میلیون دلار بودجه تبلیغات در سال آینده برای ایران اختصاص داده‌ایم که امیدواریم با فروش محصولات در ایران هزینه تبلیغات 3 میلیون دلاری به دست آید.

این مدیر چینی با تشریح وضعیت بازار موبایل ایران، گفت: اکثر برندهای چینی در رده قیمتی 300 هزار تومان تا 700 هزار تومان در ایران پرفروش هستند و اغلب فروش در شهرستان‌های ایران انجام می‌شود و گوشی‌های رده گران‌قیمت نیز در اختیار آیفون و یک شرکت کره‌ای است و بنابراین برندهای چینی در واقع روی بازار گوشی‌های میان‌رده و با قیمت متوسط رقابت می‌کنند اما معتقدیم که مشتری ایرانی به محصولات چینی عادت خواهد کرد و تنها شرط آن این است که کیفیت خوبی به مشتری‌های بازار ایران نمایش دهیم.