Gerdab.IR | گرداب

بعد از رایانه کسادی به بازار موبایل رسید!

تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

فعالان بازار موبایل کشور طی ماه‌های اخیر از رکود حاکم بر فعالیت‌هایشان ابراز نارضایتی کرده، از کسادی بازار می‌گویند.

به گزارش گرداب، بحث کم رونق شدن بازار محصولات فناوری از جمله رایانه، لپ‌تاپ و سایر تجهیزات رایانه‌ای طی ماه‌های اخیر بارها تکرار شده است، اما با این وجود احساس می‌شد نیاز مردم به تلفن‌های همراه و به بروز‌شدن دائم مدل‌های گوشی موبایل موجب می‌شود این بازار از خطر کسادی در امان بماند.

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، موبایل و تجهیزات جانبی - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در این باره تاکید دارد: اکنون بازار موبایل هم به همین کسادی دچار شده و فعالان این بخش در موارد متعدد، برای رضایت مشتری حتی در مقطعی که بازار ارز دچار نوسان شد هم قیمت گوشی‌های تلفن همراه را بالا نبردند.

او همچنین عنوان کرد: اکنون شاید فعالان این بخش محصولات خود را با کمترین سود به عرضه برسانند، اما با این حال همچنان رونق چندانی در صنف دیده نمی‌شود و همکاران ما برای بهتر شدن شرایط بازار به انتظار نشسته اند.

به گفته فروتن در شرایطی که نرخ ارز دچار ثبات شود و فروشنده و مصرف‌کننده بدانند که در آینده در بازار تغییری در شرایط ایجاد نمی‌شود، احتمال رونق گرفتن شرایط بیشتر است.

وی در خصوص دلایل کسادی نیز اظهار کرد: قبلا هم این شرایط وجود داشت، اما اکنون این وضع وخیم‌تر شده است و شاید بهبود شرایط به یک شوک نیاز دارد. اکنون به نظر می‌رسد شرایط فروش به گونه‌ای است که فاقد جذابیت‌های کافی است و مردم را به خرید تعقیب نمی‌کند، اما در صورتی که شوکی به بازار وارد شود می‌توان رونق نسبی در بازار را داشت.

فروتن در پایان اظهار امیدواری کرد: تاثیرات لغو تحریم‌ها در آینده‌ای نه چندان دور موجب بهبود شرایط این بازار شود.