Gerdab.IR | گرداب

فیس بوک؛ هر روز راحت‌تر از دیروز

تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

فیس‌بوک روش‌های مختلفی را مورد آزمایش قرار می‌دهد تا شبکه اجتماعی خود را برای کاربران تلفن همراه کاربردی‌تر کند. این شبکه اجتماعی، هر روز بیشتر در عمق زندگی مردمان جهان نفوذ می‌کند.

به گزارش گرداب؛ بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان می‌کوشد برای آن دسته از کاربرانی که در کشورهای درحال توسعه زندگی می‌کنند و به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند، قابلیت‌های جدیدی ارائه دهد تا در حالت آفلاین هم بتوانند ابزار کاربردی فیس‌بوک را مورد استفاده قرار دهند.

تولید چنین ابزاری نشان می‌دهد که مدیران فیس‌بوک عزم خود را جزم کرده‌اند تا به بخش لاینفک زندگی بشریت تبدیل شوند.

 شرکت فیس‌بوک اعلام کرد هم‌اکنون در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که به موجب آن دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید می‌توانند بخش News Feed را به صورت آفلاین هم مورد استفاده قرار دهند. تا پیش از این کاربران مجبور بودند برای دسترسی به محتوای منتشر شده در این بخش وارد اینترنت شوند و اطلاعات به اشتراک گذاشته شده را بارگذاری کنند.

 این قابلیت برمبنای حافظه کَش (Cache) ارایه می‌شود و به جای آنکه کاربران برای مشاهده مطالب جدید مجبور باشند صفحه را در حالت به‌روزرسانی ببینند،‌ به سرعت مطالب را دریافت می‌کنند.

 حافظه کَش قابلیت‌های دیگری را هم شامل می‌شود. ابزار موبایلی فیس‌بوک با قابلیت جدید به کاربران امکان می‌دهد در حالت آفلاین مطالب منتشر شده را لایک کنند، برای آن‌ها کامنت بگذارند و ... تا هر زمان که به اینترنت متصل شدند این تغییرات به صورت یکجا اعمال شود. شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که با توسعه این طرح می‌کوشد به کاربرانی که در کشورهای درحال توسعه با اینترنت کم‌سرعت زندگی می‌کنند امکان دهد که حتی بدون اتصال به شبکه اینترنت هم بتوانند خدمات فیس‌بوک را مورد استفاده قرار دهند.

این در حالی است که تاکنون خبرهای گوناگونی مبنی بر دست داشتن فیس‌بوک در افشای اطلاعات کاربران، نزد سازمان‌های جاسوسی جهان منتشر شده است. اطلاعاتی که شاید در نگاه اول، اطلاعات غیرمحرمانه‌ای باشد که روزانه در بین کاربران ردو بدل می‌شود اما با اندکی دقت مشخص می‌شود که سازمان‌های جاسوسی نظیر CIA و NSA از این اطلاعات، برای توسعه فعالیت‌های مخرب خود در بین ملت‌ها استفاده می‌کنند. شاید تا چند سال آینده، فیس‌بوک به هیولایی تبدیل شود که زندگی بشری را در خود ببلعد، خطری که از الان باید برای آن چاره اندیشی کرد.

منبع: جام نیوز