Gerdab.IR | گرداب

تهدید سایبری برای بیمه آمریکایی‌ها

تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

آمریکا به دنبال آزمایش پوشش بیمه‌ای خود در برابر حملات سایبری، بعد از وقوع حوادث اوکراین است.

به گزارش گرداب؛ مسئولین و صاحبان تأسیسات زیرساخت آمریکایی، در حال جستجوی آسیب‌پذیری‌های خود در برابر حملات سایبری هستند و به دنبال بررسی این موضوع است که در صورت رخ دادن اتفاقی مشابه آنچه برای اوکراین اتفاق افتاد، چه وضعیتی برای زیرساخت‌های آمریکایی پیش خواهد آمد. این سؤال ذهن مسئولان آمریکایی را مشغول کرده است که آیا شرکت‌های بیمه‌ای، قادر خواهند بود تا خسارت چند میلیارد دلاری وارد شده به این کشور در پی این حملات را جبران کنند؟

به اعتقاد برخی از کارشناسان، حمله سایبری 23 دسامبر گذشته، سبب شد تا حداقل 80 هزار نفر در اوکراین در خاموشی مطلق فرو بروند و این حمله، اولین حمله سایبری محسوب می‌شود که سبب بروز خاموشی گسترده شده است. همچنین این حمله سایبری، یکی از معدود حملات سایبری است که سبب بروز خسارات فیزیکی شده است. این حمله برخلاف سایر حملات سایبری معمول، تأثیری بر اطلاعات دیجیتال نداشته و سبب سرقت اطلاعات نشده است.

کارشناسان آمریکایی، معتقدند که در صورت حمله مشابه با حمله اوکراین در آمریکا، خسارتی بالغ بر 200 میلیارد دلار، متوجه صنایع زیرساخت برق آمریکا خواهد شد.

بن بیسون (Ben Beeson)، یکی از اعضای شرکت بیمه لاکتون (Lockton)، بزرگ‌ترین شرکت خصوصی خدمات بیمه‌ای در آمریکا، در این رابطه گفت: «شرکت‌های بیمه‌ای، توانایی پوشش خسارت در حملات سایبری منجر به سرقت اطلاعات را دارند، اما این شرکت‌ها، هیچ پاسخ روشنی برای پوشش حملات سایبری که منجر به خسارت فیزیکی می‌شوند ندارند و این موضوع نگران‌کننده‌ای است.»

 در حمله سایبری به زیرساخت‌های برق اوکراین، مهاجمان توانستند با در اختیار گرفتن شبکه کنترلی برق، اقدام به خاموشی گسترده در این کشور کنند. یکی از نگرانی‌های کارشناسان امنیتی آمریکایی، مشابهت زیرساخت‌های برق آمریکا با اوکراین است و این کارشناسان مدعی هستند که هکرهای مهاجم به اوکراین، توانایی حمله به زیرساخت‌های آمریکایی را نیز دارند؛ موضوعی که مقامات آمریکایی، به شدت در پی یافتن راهکاری برای حل آن هستند.