Gerdab.IR | گرداب

حمله به شرکت تلکام اتریش

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

شرکت تلکام اتریش اعلام کرد بخش خدمات تلفن همراه این شرکت، تحت حمله مهاجمان سایبری قرار گفته است.

به گزارش گرداب، روز گذشته، شرکت تلکام اتریش اعلام کرد که بخش اینترنت همراه این شرکت، مورد تهاجم هکرها قرار گرفته است. این حمله سبب شده است تا میلیون‌ها کاربر در این کشور، از دسترسی به این سرور برای مدتی محروم شوند. همچنین این شرکت در ادامه اعلام کرد بخش زیرساخت اینترنت ثابت این شرکت نیز مورد تهاجم قرار گفته و آسیب‌دیده است.

سخنگوی این شرکت اعلام کرده که البته در اثر این حمله، هیچ‌گونه اطلاعاتی از شرکت به سرقت نرفته است. وی ادامه داد: «ما در تلاش هستیم که این حمله را دفع کنیم. ما اتصال اینترنتی امنی را برای مشتریانمان فراهم کرده‌ایم.»

شرکت تلکام، بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات تلفن و اینترنت در اتریش است و مسئولان امنیتی این شرکت اعلام کرده‌اند که شناخت مرجع این حمله و عاملان احتمالی آن، نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

مهاجمان به شرکت تلکام اتریش، از شیوه ابداعی جدیدی در این حمله استفاده کرده‌اند. در این حمله که مشابه حملات اختلال سرویس توزیع شده بوده است، مهاجمان با استفاده از اتصال چندگانه دستگاه‌های مختلف، ترافیکی غیرمجاز و غیرطبیعی را روانه زیرساخت‌های اینترنتی کرده و آن‌ها را از دسترس خارج کرده‌اند.

حملات سایبری به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه، به یکی از معضلات این شرکت‌ها در ماه‌های اخیر تبدیل شده است. شرکت مخابراتی انگلیسی تاک تاک نیز، به تازگی مورد تهاجم هکرها قرار گرفت که در اثر این حمله، خسارات مالی و اطلاعاتی زیادی به این شرکت وارد شد.