Gerdab.IR | گرداب

هشدار پليس فتا:

کاربران فايل هاي خصوصي خود را در دستگاه متصل به اينترنت قرار ندهند

تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

کاربران فضاي مجازي اطلاعات حريم خصوصي شان نبايد در دستگاهي وجود داشته باشد که به اينترنت وصل است.

به گزارش گرداب، سرهنگ رمضاني معاون امور بين الملل و حقوقي پليس فتا از ساماندهي اپليکيشنهاي تلفن همراه در سال 95 خبرداد و افزود:يکي از برنامه هاي پليس فتا ساماندهي اپليکيشنها است و درصدد هستيم تا اپليکيشنهاي سالم را به مردم معرفي و با اپليکيشنهاي آلوده برخورد کنيم.

وي افزود:کاربران از فضاي مجازي از اين فضا ترس نداشته باشند ولي فايلها، عکسها و يا اطلاعات حريم خصوصي شان نبايد در دستگاهي وجود داشته باشد که به اينترنت وصل است.

وي در ادامه به جرائمي که در شبکه هاي اجتماعي مثل اينستاگرام و فيسبوک اشاره کرد و افزود: بسياري از اين جرائم با همکاري شبکه هاي بين المللي که با پليس سايبري ايران همکاري مي کنند برطرف شده است.

وي بااشاره به ايجاد صفحات فيک (fak) براي بازيگران صدا و سيما، مقامات دولتي افزود: با همکاري که با مجتمع جهاني نو آوري زير نظر اينترپل داريم توانستيم به اين جرائم رسيدگي کنيم .

معاون اموربين الملل و حقوقي پليس فتا خاطر نشان کرد: شبکه هاي اجتماعي مثل تلگرام که در فضاي سايبر ارائه خدمات مي دهند بايد با اينترپل همکاري کنند .

سرهنگ رمضاني با اعلام اين خبر که در شبکه اجتماعي تلگرام در کشور ما جرائم بسياري رخ داده است افزود: پليس فتا اکثر اين تخلفات را کشف کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا