Gerdab.IR | گرداب

توسط یک سازمان حقوق بشر فاش شد؛

آزار جنسی و تجاوز به زنان زندانی در آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۸۹

یک سازمان حقوق بشری ضمن اشاره به موارد تجاوز به زندانیان زن در آمریکا آمده است، وقایعی که ما از آن مطلع هستیم می‌تواند مانند کوه یخی باشد که تنها قسمتی از آن بیرون است.

به گزارش گرداب، روزنامه آمریکایی هافینگتون‌پست به نقل از یک گروه حقوق بشر مستقر در آمریکا روز جمعه در گزارشی اعلام کرد، دولت آمریکا برای جلوگیری از آزار جنسی مهاجران زن در این کشور، نیاز به انجام اقدامات و تدابیر محافظتی بیشتری دارد.

"مگان روهد" محقق حقوق بشر در این گروه حقوق بشری در خصوص تعداد آزارهای جنسی صورت گرفته در زندان‌های مهاجران خارجی در آمریکا می‌گوید: «وقایع و موضوعاتی که ما از آن مطلع هستیم در واقع می‌تواند مانند کوه یخی باشد که تنها قسمتی از آن بیرون است چرا که افرادی که قربانی این خشونت‌ها شده‌اند، در بسیاری از اوقات به کشور خود بازگردانده شده‌اند.»

بر اساس این گزارش‌ها، سازمان گمرکات و مهاجرت آمریکا در مواردی حتی از صدور دستورات قانونی الزام‌آور برای بررسی شرایط بازداشت‌شدگان امتناع کرده است.

وی در ادامه می‌افزاید: «ما نیازمند هستیم که ایالات متحده، سیستم خود در زمینه دریافت گزارش از آزار زندانیان و انتشار شفاف آنان به منظور تمرکز بر مشکلات را فورا بهبود بخشد.»

در این گزارش 24 صفحه‌ای با اعلام اینکه تعداد تجاوزهایی که در بازداشت‌گاه‌ها روی می‌دهد ناشناخته است، از آزار جنسی زندانیان زن مهاجر از سال 2003 تاکنون نیز نمونه ‌هایی ذکر شده است.

به طور مثال در یکی از آنها و در سال 2008 پنج زن که در بندر "ایزابل" در تگزاس دستگیر شده بودند، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. در گزارش این سازمان آمده است که در این پرونده، نگهبانان زندان وارد سلول هر کدام از این زن‌ها شده و با اعلام اینکه که تحت آموزش‌های پزشکان فعالیت می‌کنند، به این زنان تجاوز کرد‌ه‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، تجاوز به یک قربانی قاچاق انسان در زندان فلوریدا در سال 2007 از جمله موارد افشا شده در این زمینه بوده است.

منبع: شبکه ایران