به گزارش
گرداب به نقل از یو اس ای تودی، استدلال رگولاتوری هند این است که تجربه کاربران تازه کار اینترنت نباید از طریق استفاده از چنین خدماتی شکل بگیرد. کارشناسان می گویند فیس بوک با ارائه چنین خدماتی در واقع در حال تبلیغ برای سرویس های وابسته به خود است و در آینده از این طریق فرصت های درآمدی بی نظیری خلق خواهد کرد.
رگولاتوری مخابراتی هند معتقد است ارائه چنین خدماتی در دراز مدت خطرناک خواهد بود زیرا اگاهی و چشم انداز این کاربران تنها از طریق اطلاعاتی شکل می گیرد که از طریق این خدمات در دسترسشان قرار گرفته است.
البته این رگولاتوری افزوده است: ارائه خدمات اینترنت رایگان محدود برای دسترسی به کل اینترنت محدود نخواهد شد. زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک می گوید این تصمیم او را ناامید کرده اما وی کماکان متعهد به تلاش برای رفع موانع برای برقراری ارتباطات در هند و دیگر نقاط جهان است.
ارائه خدمات Free Basics فیس بوک در هند حتی به برخی اعتراضات اجتماعی و دانشجویی هم در این کشور منجر شده بود. خدمات یاد شده در اصل دسترسی رایگان به فیس بوک و چند سایت دیگر اینترنتی را ممکن می کند و در تناقض با اصل بی طرفی اینترنت است که بر طبق آن کاربران باید بتوانند به همه خدمات اینترنتی به طور یکسان و بدون تبعیض و تفاوت دسترسی یابند.
کشور هند با جمعیت 1.2 میلیارد نفری بازاری مهم برای شرکت های فناوری آمریکا مانند فیس بوک است. بعد از آمریکا هند با 130 میلیون کاربر عضو فیس بوک دومین بازار گسترده شبکه اجتماعی مذکور است.