Gerdab.IR | گرداب

ویکی لیکس:

امریکا؛ پایگاهی برای حملات تروریستی

تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۸۹

یادداشت های سیا که ویکی لیکس آنها را روز چهارشنبه منتشر کرد نشان می دهد، امریکا در صدور تروریست به نقاط مختلف جهان نقش محوری دارد.

به گزارش گرداب، یادداشت های سیا که ویکی لیکس آنها را روز چهارشنبه منتشر کرد نشان می دهد تروریست ها مدتهاست از امریکا به عنوان پایگاهی برای حملات تروریستی علیه خارج استفاده می کرده اند.

 خبرگزاری فرانسه گزارش داد، در این اسناد خطر تروریست‌هایی که از داخل امریکا به عملیات می پردازند تجزیه و تحلیل شده است و نشان می دهد امریکا مدتهاست به عنوان صادرکننده تروریسم به پناهگاهی برای تروریست‌ها تبدیل شده است.

در این اسناد سیا، با عنوان "چه اتفاقی خواهد افتاد اگر خارجی‌ها امریکا را به عنوان یک صادر کننده تروریسم تلقی کنند؟" فعالیت افرادی تجزیه و تحلیل شده است که از امریکا به عنوان پایگاهی برای حملات خودشان علیه کشورهای دیگر استفاده می کنند.

پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس اول مرداد 92 هزار سند محرمانه از سازمان اطلاعات مرکزی امریکا "سیا"درباره حضور نظامیان امریکایی در جنگ افغانستان منتشر کرد که بر اساس آن طالبان و مقامات امریکا با هم همکاری می‌کردند افشای این اسناد به شدت مقامات کاخ سفید را شوکه کرد و افشای ‌آن را خطری جدی برای نظامیان امریکا در افغانستان دانستند.

ویکی‌لیکس گفته است حدود 15 هزار سند محرمانه دیگر از جنگ افغانستان در اختیار دارد که افشا خواهد کرد. کاخ سفید افشای این اسناد را که به گفته ویکی‌لیکس ارتباط امریکا با طالبان را نشان می دهد تهدیدی جدی برای امنیت ملی خود می داند.

منبع: واحد مرکزی خبر