Gerdab.IR | گرداب

دستگیری نوجوان انگلیسی به جرم هک

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

پلیس آمریکا یک نوجوان 16 ساله انگلیسی را در ارتباط با هک شدن اخیر داده‌های متعلق به پلیس فدرال آمریکا و وزارت امنیت داخلی این کشور دستگیر کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از تک تایمز، چند روز قبل اعلام شد که هکرها اطلاعات شخصی بیش از 20 هزار نفر از کارکنان اف بی آی و 9 هزار نفر از کارکنان وزارت امنیت داخلی آمریکا را سرقت کرده اند.

دستگیری‌های انجام شده در ارتباط با این اقدامات هکری نشان می‌دهد که عاملان آن عضو گروه‌های هکری شناخته شده یا تروریست های مشهور نیستند. نوجوان دستگیر شده موفق به نفوذ به حساب های کاربری و ایمیل های شخصی رییس سازمان سیا و وزیر امنیت داخلی آمریکا هم شده است و این امر جنجال گسترده‌ای به وجود آورده است.

نام این نوجوان هکر افشا نشده، اما دستگیری این فرد در انگلیس با همکاری اف بی ای صورت گرفته است. از جمله اطلاعات به سرقت رفته توسط وی می توان به نام و نام خانوادگی، عناوین شغلی و اطلاعات تماس هزاران کارمند اف بی آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا اشاره کرد.

گفته می شود که این هکر 16 ساله یک گروه هکری به نام Crackas with Attitude  یا CWA‌ را رهبری می کند. وی در فضای مجازی از نام مستعار Cracka استفاده می کند. پیش از این یک هکر دیگر عضو این گروه دستگیر شده بود. البته دیگر اعضای این گروه تهدید کرده اند که به فعالیت های خود ادامه خواهند داد. در همین حال اف بی آی در تلاش است اطلاعات افشا شده را به نحوی از فضای مجازی حذف کند. کاری که با توجه به ماهیت اینترنت چندان ساده به نظر نمی رسد.