Gerdab.IR | گرداب

ابلاغ نحوه فعالیت مجازی انتخاباتی

تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

در حالیکه در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی مقرر شد وزارت کشور دستورالعمل فعالیتهای انتخاباتی در فضای مجازی را تدوین کند، دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: این دستورالعمل که برای نخستین بار در کشور تهیه می‌شود قرار است امروز توسط وزارت کشور ابلاغ شود.

به گزارش گرداب، سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در حاشیه نخستین همایش جویشگر بومی «موتور جست‌وجو» در جمع خبرنگاران درباره اینکه در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی مقرر شد دستورالعمل فعالیت‌های انتخاباتی فضای مجازی برای مقابله با تخریب علیه کاندیداها و شایعه پراکنی و همچنین افزایش مشارکت مردمی تدوین شود، گفت: این موضوع در جلسه اخیر شورا مطرح شد که با توجه به اینکه در شرایط فعلی بخش زیادی از تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی انجام می‌شود، تدوین این دستورالعمل ضروری به نظر می‌رسید.

وی گفت: تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی دارای پیچیدگی‌هایی است که رسیدگی به این موضوع نیز نیازمند مقررات مربوطه است و در همین راستا برای نخستین بار دستورالعمل فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی در کشور تدوین شده است.

فیروزآبادی تصریح کرد: این وظیفه بر عهده وزارت کشور محول شده که دستورالعمل توسط وزارت کشور آماده شده است و قرار بود امروز این دستورالعمل برای اجرا ابلاغ شود.