Gerdab.IR | گرداب

سامانه ثبت سفارش کالا قطع است!

تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴

در حالیکه یک صادرکننده می گوید سامانه الکترونیکی ثبت سفارش کالا و صادرات کالا از 4 روز پیش قطع است و امکان هیچ نوع ثبت سفارش یا صدور کالا برای هیچ تاجری وجود ندارد اما سازمان توسعه تجارت تاکید دارد که سامانه قطع نیست.

به گزارش گرداب، یک صادرکننده در تماس با خبرگزاری فارس از قطع 4 روزه سامانه الکترونیکی ثبت سفارش کالا و صادرات کالا خبر داد و گفت: در این چند روز امکان هیچ نوع ثبت سفارش یا صدور کالا برای هیچ تاجری وجود ندارد.

آسمی ادامه داد: از زمانی که سامانه بخش مقررات واردات صادرات الکترونیکی شده است، مشکلات زیادی به وجود آمده است. زیرا این سامانه به صورت مداوم با اختلال‌ و قطعی های چند ساعته مواجه است.

وی توضیح داد: هم اکنون بازرگان ها باید برگه مجوز خود را به مرکز توسعه تجارت ببرند تا از طریق این سامانه اسکن و در گمرک دریافت شود.

آسمی تصریح کرد: در گذشته این مراحل به صورت دستی انجام می شد. اما اکنون این سامانه الکترونیکی قطع است و کارها نیز دیگر به صورت دستی انجام نمی شود و به این ترتیب تمامی امور صادرات و ثبت سفارش روی زمین مانده است.

در همین راستا خبرنگار فارس موضوع را از تقی محمدیان مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت جویا شد و او اظهار داشت: سامانه قطع نیست و کارها روال عادی خود را طی می‌کند و ما توضیحات لازم را به بازرگانان می‌دهیم.

به گزارش فارس، طی چند ماه گذشته برای کاهش بروکراسی‌های اداری سامانه ثبتارش راه اندازی شد تا صادرکنندگان و واردکنندگان از این طریق اطلاعات خود را ثبت کنند.