Gerdab.IR | گرداب

درخواست دوباره آمریکا از اپل

تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴

وزارت دادگستری آمریکا از شرکت اپل خواسته تا برای رمزگشایی حداقل 9 آیفون دیگر به دولت این کشور کمک کند. این در حالی است که دو طرف فعلا بر سر رمزگشایی گوشی آیفون عامل حملات سن برناردینو در کالیفرنیا درگیرند.

به گزارش گرداب به نقل از نیویورک تایمز، اپل می‌گوید اصولا مدل های جدید آیفون را به گونه‌ای طراحی کرده که هیچ کس به جز کاربر نمی تواند به اطلاعات انها دسترسی پیدا کند، اما وزارت دادگستری آمریکا و پلیس فدرال این کشور اصرار دارند که این شرکت می تواند و باید به شیوه ای به آنها برای دسترسی به این اطلاعات کمک کند.

اپل نگران است که هرگونه همکاری با دولت آمریکا در این زمینه که سیستم رمزگذاری این شرکت را آسیب پذیر می کند اعتماد مشتریان به آن را مخدوش کند، اعتمادی که بعد از افشاگری های ادوارد اسنودن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

اپل می گوید در هفت مورد از ۹ درخواست ارسالی با درخواست های وزارت دادگستری مخالف می کند و با اجرای درخواست های ارسالی برای دریافت اطلاعات در این موارد موافق نیست. علاوه بر این مساله، برخی سناتورهای آمریکا به دنبال ممنوع کردن فروش گوشی های قابل رمزگذاری در تعدادی از ایالات آمریکا هستند که این امر هم چالش دیگری برای اپل محسوب می شود.