Gerdab.IR | گرداب

آسیب‌پذیرترین کشورهای آسیا و اقیانوسیه

تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴

شرکت حسابرسی دیلویت در گزارشی اعلام کرد پنج کشور در آسیا و اقیانوسیه، بیشترین میزان آسیب‌پذیری نسبت به حملات سایبری را دارند.

به گزارش گرداب، عبارت «Cyber Five»، عنوانی است که شرکت دیلویت برای کره‌ی جنوبی، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و سنگاپور به‌کاربرده است. این پنج کشور جزو آسیب‌پذیرترین کشورها در مناطق شرق و جنوب شرقی آسیا و همچنین اقیانوسیه هستند. از میان این پنج کشور، سنگاپور، رتبه‌ی اول را دارد. البته در سال 2014، کره‌ی جنوبی، این رتبه را داشت.

این شرکت اعلام کرد که پنج کشور مزبور، به دلیل وابستگی بسیار به اینترنت، 9 برابر بیشتر از سایر کشورهای آسیا و اقیانوسیه، نسبت به حملات سایبری، آسیب‌پذیر هستند. بر اساس گزارش دیلویت، چین و هند، کمترین آسیب‌پذیری را نسبت به حملات سایبری دارند. شایان‌ذکر است برخی منابع خبری حاکی از آن است این دو کشور، ظرفیت‌های دفاعی قدرتمند و پیشرفته‌ای را در سایبر، ایجاد کرده‌اند.

شرکت یادشده، معیار آسیب‌پذیر بودن در برابر حملات را، میزان وابستگی اقتصاد یک کشور به اینترنت، دانست و افزود این وابستگی در طولانی‌مدت، ممکن است کاهش یابد. راه‌حلی که دیلویت برای کشورهای Cyber Five ارائه داد این است: «سیاست‌های دفاع سایبری که بر اساس مقابله‌به‌مثل است، برای کشورهایی که اقتصادشان پیشرفته نیست، ممکن است اثر داشته باشد، اما کشورهای Cyber Five از رویکردهای دیگری باید استفاده کنند.»