Gerdab.IR | گرداب

کمپین فعالان اروپایی برای آزادی اسیر فلسطینی

تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴

فعالان گروه «جنبش همبستگی بین‌المللی» با راه‌اندازی کمپینی ضمن اعتراض به بی‌توجهی مجامع بین‌المللی نسبت به اوضاع وخیم «محمد القیق» اسیر اعتصاب‌کننده فلسطینی، خواستار پایان همکاری‌های اتحادیه اروپا با رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش گرداب، فعالان گروه مردم نهاد «جنبش همبستگی بین‌المللی» کمپینی را برای آزادی «محمد القیق» روزنامه‌نگار اسیر فلسطینی راه‌اندازی کرده‌اند.

آنان با اشاره به اوضاع وخیم جسمی القیق که حدود سه ماه است در اعتصاب غذا به سر می‌برد، سکوت جامعه جهانی نسبت به بازداشت‌های سیاسی و بدون اتهام و محاکمه شهروندان فلسطینی را محکوم کردند.

فعالان این گروه از سازمان‌های مردم‌نهاد و حقوق بشری در سراسر جهان خواستند تا با برگزاری تظاهرات و تجمع‌های گسترده در مقابل سفارت‌خانه‌های اسرائیل خواستار آزادی هر چه سریع‌تر وی شوند.

آنان با اشاره به نادیده گرفته شدن حقوق بشر توسط اسرائیل، از مردم دعوت کردند تا با امضای طوماری، قطع همکاری‌های گسترده اتحادیه اروپا را با رژیم صهیونیستی مطالبه کنند.

گفتنی است «محمد القیق» از خبرنگاران سرشناس بازداشت‌شده فلسطینی است که با گذشت حدود سه ماه از اعتصاب غذا و وخامت حال وی، دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی با آزادی او مخالفت می‌کند. این در حالی است که تجمعات و برگزاری کمپین‌های گوناگون در حمایت از وی و سایر اسرای فلسطینی روز به روز گسترده‌تر شده و چالشی بزرگ برای اسرائیل ایجاد کرده است.