Gerdab.IR | گرداب

دانگل‌ها ناامن هستند

تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴

نتایج یک تحقیق جدید ثابت می‌کند، هکرها می‌توانند اطلاعات جابه‌جاشده بین تجهیزات جانبی رایانه و دانگل‌ها را هک کرده و کنترل رایانه قربانی را به دست بگیرند.

به گزارش گرداب، محققان شرکت امنیت سایبری بستیل (Bastille)، طی آزمایشی موفق شدند دانگل‌های تجهیزات جانبی را هک کنند. شرکت‌های سازنده تجهیزات بی‌سیم؛ مانند موس و صفحه‌کلید، برای امن کردن ارتباط تجهیزات و دانگل‌هایشان و اطمینان از اینکه یک وسیله خاص تنها با دانگل مخصوص خود ارتباط برقرار می‌کند؛ یک کلید ارتباطی بین آنها قرار داده و آن را رمز می‌کنند. دانگل‌ها رابط‌هایی هستند که برای اتصال تجهیزات بی‌سیم، از قبیل موس و صفحه‌کلید، به رایانه استفاده می‌شوند.

محققان بستیل در حین انجام آزمایش متوجه شدند به‌راحتی می‌توان ارتباط رمزشده تجهیزات با دانگل‌هایشان را هک کرد و از آن دانگل‌ها برای ارتباط هر وسیله جانبی دیگری با رایانه استفاده کرد.
به‌این‌ترتیب، هکرها پس از هک کردن دانگل‌ها به‌راحتی می‌توانند کنترل رایانه قربانی را به دست گرفته و هر بدافزاری را بر روی آن نصب کنند.

نتایج این آزمایش به اطلاع شرکت‌های سازنده تجهیزات بی‌سیم رسیده و قرار است برای رفع این مشکل، اقداماتی از قبیل ارائه بسته‌های به‌روزرسانی صورت پذیرد.
شرکت بستیل درزمینه امنیت اینترنت اشیا فعالیت می‌کند و دفتر آن در آمریکا قرار دارد.