Gerdab.IR | گرداب

خبر وزیر از دگرگونی ارتباطات و فناوری

تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴

جویشگرهای بومی و اینترنت اشیاء از مهمترین طرح های نسل پنجم ارتباطات هستند.

به گزارش گرداب، محمود واعظی وزیر ارتباطات اینستاگرام خودش را به فناوری های نوین اختصاص داده و از تحقق پروژه های راهبردی و بهره برداری از آن ها در پایان برنامه ششم توسعه گفته است.

وی در اینستاپست خود نوشت: یکی از روشهای توسعه فناوریهای نوین به منظور استفاده از خدمات و فرصتهای آن در کشور، انتقال دانش و تلاش برای بومی سازی و نوآوری بر مبنای آن است. حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به طور مداوم در حال دگرگونی است و کشور نباید در این زمینه از دنیا عقب بماند. در وزارت ارتباطات همکاران بنده در تلاش هستند تا با برنامه ریزی مناسب به مطالعه، بررسی و تحقیق در خصوص برخی پروژه های راهبردی این حوزه در کشور پرداخته تا بتوانند در پایان برنامه ششم توسعه، زمینه تحقق و بهره برداری از آنها را فراهم سازند.

پروژه هایی مانند جویشگر بومی، اینترنت اشیاء، محاسبات ابری (کلود کامپیوتینگ)، بیگ دیتا (داده های عظیم) و نسل پنجم ارتباطات سیار (۵G) از جمله مهمترین این طرحها هستند که با تشکیل شوراهای راهبردی و مشورتی، استفاده از همه ظرفیتهای موجود علمی،دانشگاهی و پژوهشی کشور و همچنین حمایت و استفاده از توانایی های بخش خصوصی و دانش بنیان می توان به تحقق هر چه بهتر این طرحها امیدوار بود.