Gerdab.IR | گرداب

وقتی بی‌بی‌سی شیعه می‌شود!

تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۸۹

تلویزیون دولتی انگلیس در سایت اینترنتی خود با اشاره به خصوصیات شخصیتی امام علی(ع)، از مخاطبان خود خواسته تا میزان رعایت این ویژگی‌ها در جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنند و برای این شبکه انگلیسی بفرستند.

به گزارش گرداب، تلویزیون دولتی انگلیس در اقدامی جالب، خواستار بررسی حکومت دینی با معیارهای زندگی امیرالمومنین(ع) شده است.

بی‌بی‌سی در سایت اینترنتی خود با اشاره به خصوصیات شخصیتی امام علی (ع)، از مخاطبان خود خواسته تا میزان رعایت این ویژگی‌ها در جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنند و برای این شبکه انگلیسی بفرستند.

این سایت در این زمینه نوشته است: صفات برشمرده شده برای امام علی و به ویژه صفاتی که در زمینه حکمرانی و حکومت داری به او نسبت داده می شود، در دهه های اخیر به معیار و میزانی برای سنجش عملکرد حاکمان تبدیل شده است. حاکمان جامعه شما چقدر در حکومت داری خود به شیوه امام علی رفتار می‌کنند؟

البته بی‌بی‌سی برای رسیدن به هدف خود بلافاصله به تولید نظر هم در همان صفحه اینترنتی پرداخته و اقدام به انتشار نظرات افرادی که آن‌ها را خوانندگان خود خوانده، کرده است. طبق معمول اکثر قریب به اتفاق این نظرات، حاوی توهین‌ به مقدسات است.

رسانه دولتی انگلیس پیش از این هم به بررسی اثرات ماه رمضان و نقد استفتائات مراجع تقلید نیز اقدام کرده بود.

منبع: شبکه ایران